התקרית בטיול בר המצווה: 20 מבוקשים נעצרו הלילה (חמישי) בחשד לתקיפת המטיילים שאירעה לפני שבוע סמוך לכפר קוסרא שבשומרון. כמו כן העצורים חשודים בהשתתפות בהפרות הסדר האלימות שהתרחשו בימים האחרונים בכפר ומחוצה לו, במהלכן גלגלו סלעים לעבר אזרחים וכוחות צה"ל. המעצר בוצע כחלק ממבצע של חטיבתי בכפר קוסרא שבשומרון ובשיתוף עם כוחות צה"ל, משטרת ישראל, מג״ב והמנהל האזרחי.


מעצר החשודים בתקיפת המטיילים בטיול בר המצווה

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הפעילות נעצרו גם חשודים בהסתה לפעילות טרור וכי כלל החשודים הועברו לחקירת משטרת ישראל. בנוסף, כוחות צה"ל אתרו את הציוד האישי שנלקח מהמטיילים.



מעצר החשודים. צילום: דובר צה"ל



האב החשוד בגרימת מוות ברשלנות: "לא יודע איפה הוא נהרג"


כזכור, האירוע התרחש כאשר 24 תלמידים ומלוויהם יצאו ביום חמישי לטיול בר מצווה סמוך ליישוב מגדלים. במהלך הטיול הם הותקפו ע"י פלסטינים והסתתרו במערה עד שהגיע הצבא לחלצם. אחד מההורים המלווים שהסתתרו עם הילדים במערה שהייתה בקרבת מקום, ניסה להדוף את התוקפים ואף נפצע בעצמו. לאחר מכן הוא נעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות של פלסטיני שלא היה מעורב באירוע ואף נחקר בעקבות כך.



בתחילת השבוע התראיין האב שנעצר וסיפר בשיחה עם כאן 11 רשת ב' על שאירע. לטענתו, למרות החשדות נגדו - הוא כלל לא ראה את התקרית בה נהרג הפלסטיני: "אני לא יודע איפה הוא נהרג בכלל". על התקרית סיפר: "היה לי את הצידוק החוקי ובטח המוסרי להרוג שם אנשים שסיכנו את החיים שלי ושל הילדים בצורה חד משמעית, אבל הבנתי שאם זה להגיע לשם הסיכוי שלנו לצאת בחיים קטן. הגענו למצב של מגע ממש וחטפתי אבן בראש, דיממתי ואיבדתי הרבה דם". 



מעצר החשודים. צילום: דובר צה"ל