מעצרו של ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, הוארך הבוקר (חמישי) בחמישה ימים. בהסכמה בין עורכי דינו לנציגי משטרה, ערן שפי, עודד אררה ואלינור לוי מהיחידה הארצית לחקירות הונאה - מחוץ לאולם בית משפט השלום בעיר נקבע כי מעצרו של צור יוארך עד יום שני, ולאחר מכן ישהה במעצר בית במשך עשרה ימים ויורחק למשך 30 ימים מהעירייה ומהחברה הכלכלית. כמו כן, נקבעה לו ערבות עצמית על סך 50 אלף שקלים וכן ערבות צד ג' באותו סכום. על צור נאסר ליצור קשר עם המעורבים בפרשה, ביניהם ח"כ דוד ביטן, יו"ר הקואליציה ומי שכיהן בעברו כסגן ראש העירייה בראשון לציון. השופט עמית מיכלס אישר את ההסדר בין הצדדים.



עו"ד גיורא אדרת, המייצג יחד עם עו"ד טל שפירא ואריאל כספי את צור, הסביר: "הגענו להסכמה לגבי תנאי מעצרו בימים הקרובים ושחרור לאחר מכן. המשטרה חוקרת, זה תפקידה. הסכמנו לא לערוך דיון היום כדי לאפשר למשטרה למצות את החקירה. יש לו גרסה מאוד מבוססת ויציבה. הוא לא נחשד בעבירות של שיבוש חקירה. לא הציעו לו להיות עד מדינה והדבר לא על הפרק". זו הארכת המעצר השנייה של צור, החשוד בקבלת שוחד. המשטרה תחדש את החקירות בשבוע הבא ומנסה אף לגייס עדי מדינה בנושא. גורמים במשטרה אומרים שחומר החקירה חזק.



עורכי הדין אורי בר עוז וגיא שמר, פרקליטיו של סגן ראש עיריית ראשל"צ, יוסי חממי, הגיעו להסכמה עם היחידה החוקרת לפיה יוארך מעצרו בחמישה ימים ועד ליום שני, ולאחר מכן הוא ישוחרר בתנאים מגבילים לרבות עשרה ימי מעצר בית, הרחקה מהעירייה למשך 30 יום וכן ערבויות כספיות. השופט אישר את ההסדר.  


יוסי חממי. צילום: אבשלום ששוני
יוסי חממי. צילום: אבשלום ששוני

 

השופט אישר גם את ההסדר אליו הגיעו עורכי הדין של אייל מושייב, סמנכ"ל החברה הכלכלית של עיריית ראשל"צ, שרון קינן וטברק מלכי, לפיו מעצרו  יוארך בחמישה ימים ולאחר מכן ישהה במעצר בית במשך עשרה ימים ויורחק למשך 30 ימים מהעירייה וגם מהחברה הכלכלית. מדובר בשלושה מהבכירים בעיריית ראשון, שנעצרו כאמור ביום ראשון האחרון במסגרת חקירת פרשה 1803, המעלה חשד כבד לשחיתות שלטונית.



השופט עמית מכלס קיבל את ההסכמה אליה הגיעו חוקרי היאח"ה עם פרקליטיהם של האחים חוסאם ועדנאן ג'ארושי והם ישוחררו בתנאים מגבילים לרבות 50 אלף שקלים ערבות עצמית וערבות צד ג' על סכום דומה, וכן מעצר בית בן תשעה ימים. שאול הכנעני, יועצו לשעבר של ח"כ ביטן, שוחרר למעצר בית.



חשוד נוסף בפרשה, שנחקר במשטרה מהבוקר, הוא מקורב ביותר לשר התחבורה ישראל כץ. כזכור, ח"כ ביטן נחקר אתמול במשך קרוב ל-12 שעות במסגרת הפרשה. במהלך החקירה המשיכו החוקרים להטיח בו חשדות כבדים על מעורבותו בפרשיות שוחד בתוך עיריית ראשון לציון, הן בתקופת כהונתו כסגן ראש עיר והן בתקופתו כחבר כנסת, וזאת באמצעות שימוש בגורמים שונים בעיריית ראשון לציון. הוא צפוי להיחקר שוב בשבוע הבא.



דוד ביטן מגיע לחקירה בלהב 433. צילום: אבשלום ששוני
דוד ביטן מגיע לחקירה בלהב 433. צילום: אבשלום ששוני



גורמים המעורבים בפרטים טוענים כי במסגרת החקירה אתמול הציגו החוקרים לביטן חלק מהעדויות ועימתו אותו עם פרטים שנאספו הן במהלך החקירה הסמויה והן במהלך החקירה הגלויה שמתנהלת בימים האחרונים.



נציין כי אתמול עוכבו במסגרת החקירה שני חשודים נוספים, אחד מהם הוא ראש מועצה מכהן המהווה גורם מרכזי בתנועת הליכוד ומקורב גם לשר מכהן. כמו כן במסגרת דיון שהתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון בעניינם של שני חשודים נוספים שנעצרו כבר ביום ראשון השבוע והובאו להארכת מעצר נוספת, עלה כי המשטרה פנתה אל אחד המעורבים, קבלן ששמו נאסר עדיין לפרסום והציעה לו לשמש עד מדינה בפרשה.



עו"ד טל שפירא, פרקליטו של דב צור. צילום: אבשלום ששוני
עו"ד טל שפירא, פרקליטו של דב צור. צילום: אבשלום ששוני



באותו דיון האריך שופט בית משפט השלום בראשל"צ, עמית מיכלס, בחמישה ימים את מעצרו של דוד שעיה, יזם פרויקטים של תמ"א 38 וחבר מועצת עיריית בת ים לשעבר המקורב לבכירים בעיריית ראשל"צ, החשוד במעורבות בפרשה. כמו כן הוארך בחמישה ימים מעצרו של חשוד נוסף,יזם שפעל בראשון לציון, ששמו נאסר לפרסום. 



מוקדם יותר אתמול הגיע ביטן למשרדי היאח"ה בלוד כשהוא מלווה בפרקליטו אפרים דמרי. לפני כניסתו לחקירה אמר יו"ר הקואליציה לכלי התקשורת כי הוא רוצה מאוד להתייחס לפרטים, אבל הוא לא יעשה זאת כיוון שנאסר עליו להתראיין. ביטן ופרקליטו עדיין ממתינים להחלטת בית המשפט בעניין העתירה שהגישו בנוגע לביטול ההגבלה שאוסרת עליו להתראיין בתקשורת. לטענת ביטן, המשטרה אוסרת עליו להתראיין בעוד היא מדליפה חומרים מתוך החקירה. פרקליטו טען כי מרשו יצא מחדר החקירות וקיבל פרטים מכלי התקשורת על דברים שנאמרו לו במהלך החקירה. 

עו"ד אריאל כפרי, פרקליטתו של דב צור. צילום: אבשלום ששוני
עו"ד אריאל כפרי, פרקליטתו של דב צור. צילום: אבשלום ששוני


עו"ד גיורא אדרת, פרקליטו של דב צור. צילום: אבשלום ששוני
עו"ד גיורא אדרת, פרקליטו של דב צור. צילום: אבשלום ששוני