המאיירים בעולם הערבי "עבדו" שעות נוספות בשעות האחרונות, כדי להגיב על החלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל.

באחד האיורים נראה יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, כתינוק שמוחזק על ידי טראמפ, ובאיור אחר נראה ככלב המנסה לרצות את אדונו ואומר "אני המשרת החדש שבחרתי בי לשירותכם", אולם טראמפ עונה לו כי "אתם פרה חולבת, שאין לכם שכל. יש לכם כסף ואני בחרתי בך, כדי לבצע את ההוראות שלנו". ראש הממשלה בנימין נתניהו יושב בצד, ומהרהר "זה יועיל לנו".


 
בקריקטורה נוספת, נראה טראמפ משתזף ואז התגובה "אתה יכול להכניס את החלטתך להכיר בירושלים כבירת ישראל - בת...". קריקטורה נוספת מראה שטראמפ בועט בביצים של יו"ר הרשות אבו מאזן, ואילו איורים נוספים הדגישו את עניין מסגד אל-אקצא שהוא בלב ליבה של הסוגיה הפלסטינית.



בתוך כך, בשעות האחרונות מתפרסם בעולם הערבי האשטאג חדש תחת הכותרת #להחרים_את_תוצרת_ארה"ב. במצריים וגם בלבנון החליטו המופתים לאחד את דרשות יום השישי, כך שכל האימאמים ידונו בהחלטה של טראמפ בדרשות שלהם. היוזם, החוקר המצרי עבדאללה נגאר, אמר כי הקריאה להחרמת תוצרת ארה"ב תהיה בכל השפות, כולל ערבית, אנגלית, צרפתית, ועברית. "אנחנו נקרא לכל העמים הערביים והאסלאמיים לפגוע בכלכלת ארצות הברית", אמר ל"ערב 21".