יומיים לאחר הכרזתו של הנשיא טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל ובזמן שכוחות הביטחון נערכים למהומות אפשריות לאחר תפילות יום השישי, מתכוון השר אורי אריאל להוביל מחר (שישי) שחזור של טיול בר המצווה אותו ערכו לפני כשבוע קבוצה של נערים, סמוך ליישוב מגדלים בשומרון. במהלך הטיול הם הותקפו על ידי פלסטינים שיידו אבנים ובתגובה ירה אביו של נער בר המצווה והרג את אחד הפלסטינים ששהו במקום.



בהודעה שפרסמה מפלגת האיחוד הלאומי, מפלגתו של השר אריאל, נכתב כי "אנחנו מזמינים את כולם להצטרף לטיול בשומרון, לבקר במערה בה ניצלו הנערים מניסיון הלינץ', ולהזכיר למי ששכח או עדיין לא הבין, מי הבעלים האמיתיים של הארץ הזו". בסיומו של הטיול צפויה להיערך עצרת סמוך למערה בה הסתתרה הקבוצה לאחר הירי. הטיול נערך בתיאום עם גורמי הביטחון.



ב'יש דין' אמרו כי "הנכונות של הצבא לאפשר את הפרובוקציה שמתכננת מחר המועצה האזורית שומרון באדמות הכפר קוסרא, במיוחד במצב העניינים הנוכחי בגדה, עלולה להוביל לפגיעה בחיי אדם. אנחנו קוראים לאלוף הפיקוד להתנהג כמבוגר אחראי, ולא לאפשר לגורמים מתסיסים לנצל את האירוע הקשה שהתרחש בשבוע שעבר בקוסרא כדי להלהיט עוד יותר את הרוחות ולהוביל לפגיעה נוספת בתושבי הכפר הפלסטינים, ואולי גם לפגיעה באזרחים ישראלים ובכוחות הביטחון".





"אנחנו חיים, הכל בסדר"


בתקרית שאירעה לפני כשבוע בה נהרג פלסטיני, בעת שהמון הקיף חבורת ילדים בטיול בר מצווה, גרמה לסערה גדולה בקרב ההורים והתושבים באזור. פלסטינים תקפו קבוצת נערים שהיו בטיול בר מצווה באבנים. בתגובה, ירה אחד ההורים, שנשא נשק, על התוקפים, פגע באחד מהם והרגו. אמו של חתן בר המצווה, רחלי ליבמן, סיפרה בהתרגשות לאחר שהייתה בבית החולים: "זה היה טיול משפחתי, טיול שלנו. היו שם ילדים. ילד בכיתה ד', כיתה ו', וכיתה ח'. הם פורצים בבכי שהם רואים אותי ומספרים לי דברים שאני לא מאמינה היום, במדינת ישראל, שאני שומעת את זה פה, קרוב כל כך ליד הבית שלי בשומרון. 
הבת שלי הגדולה שלחה הודעה 'אני פה עם יהודה בבית חולים. 'אמא, תפסו את אביצור, ילד בן 13 ולקחו לו את הפלאפון. זה היה מחבל, הם עשו את זה באיומי אקדח ולכל הילדים לקחו את הפלאפונים, וגם חטפו את האקדח. היה שם לינץ' מטורף. הבעל שלי, שהוא מג"ד במילואים, הוא אדם עם אחריות. זה לא נתפס שזה קרה ועכשיו כל הילדים יצטרכו לעבור טיפולים פסיכולוגים. אני לא מאחלת לאף ילד בעולם במדינת ישראל בר מצווה כזו. יהודה (האב) נפצע פצעים שטחיים, קיבל מכה בראש מאבנים ובעיקר הלב שלו פצוע לגמרי, הוא היה בסיטואציה הזויה כי הוא הבין שהם בסכנת חיים, ועכשיו הוא מתאושש מהטראומה, אין מילה אחרת להגדיר את זה". 
"הערבים עצמם התחילו, איימו והיכו שם את הילדים. רואים בסרטון שהם עוברים שם ומאיימים על הילדים. אין שום דרך אחרת להסביר את זה". ליבמן הוסיפה לאחר מכן: "קיבלתי את הידיעה מוקדם מאוד במועצה האזורית שומרון שמה אני עובדת. כשבעלי, שתמיד עונה לי, לא ענה, הבנתי שיש פה אירוע אירוע. לקחתי את הרכב ונסעתי לאזור. באיזה שלב הוא הצליח להתקשר ואמר לי 'אנחנו חיים, הכל בסדר'".