מאיים על ארגון הטרור: בפוסט שפורסם באלמונסק, עמוד הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הזהיר היום (שבת) אלוף יואב (פולי) מרדכי, את תושבי עזה, על רקע נפילת הרקטה בשדרות ותקיפת צה"ל ברצועה, כי "המשך אירועי ירי יוביל לתגובה קשה וכואבת של צה"ל". 



"בימים האחרונים גורמים חסרי אחריות גוררים את רצועת עזה להסלמה, ותושבי עזה יאלצו לשלם את המחיר", קבע מרדכי, שהסביר גם כי עד כה "צה"ל הפגין איפוק נוכח ההפגנות והאירועים על גדר הביטחון ברצועה".



"נוסף לכך", לדבריו, "נורו ביממה האחרונה מספר רקטות לישראל, אחת מהן לעבר העיר שדרות. אירועים חמורים ובלתי מקובלים אלה הובילו לתקיפות של צה"ל נגד יעדי טרור של חמאס".



הרקטה שפלה בשדרות
הרקטה שפלה בשדרות



מלבד זאת, הוא ציין כי "התקשורת הפלסטינית מדווחת על ארבעה פלסטינים שנהרגו, בהם פעילי חמאס, ונציין שאחד מהם, מאהר אל-עטאללה, בכלל מת מהתקף לב".



"המשך אירועי ירי יוביל לתגובה קשה וכואבת של צה"ל - אל תנסו לבדוק את עוצמתנו", הוסיף מתפ"ש, ואמר: "תושבי עזה, האם אינכם מבינים שפעילי טרור חסרי אחריות גוררים אתכם להסלמה לפני החורף, כשהמצוקות בעזה גואות? חמאס נושא באחריות ברצועה. התעוררו כי הזמן פועל לרעתכם".



כאמור, בתגובה לנפילת הרקטה בשדרות, אשר כתוצאה ממנה ניזוקו מספר כלי רכב ואישה לקתה בחרדה, תקף הלילה חיל האוויר ארבע מטרות צבאיות של ארגון חמאס ברצועת עזה, בהם שני אתרים לייצור אמצעי לחימה, מחסן אמצעי לחימה ומתחם צבאי, כך לפי דובר צה"ל, שמסר גם כי בכל מטרה הותקפו מספר רכיבים פנימיים.



מדיווחים ברויטרס, בכלי תקשורת פלסטיניים וברשתות החברתיות, עולה כי שני פעילי גדודי עז א-דין אל קסאם, מחמוד אל-עאטל ומוחמד א-ספאדי, נהרגו כתוצאה מהתקיפה, זאת בנוסף לשניים נוספים שנהרגו לפני כן, לפי פרסומים זרים, בעימותים עם כוחות הביטחון. כמו כן, משרד הבריאות ברצועת עזה הכחיש דיווחים שבתקיפות הלילה של חיל האוויר נהרג תינוק בן שישה חודשים, שברשתות החברתיות דווח על מותו.