ראש המטה של שר התחבורה ישראל כ"ץ, עידן פרץ, הוא אחד הגורמים הבכירים שעוכבו לחקירה בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, כך בית המשפט התיר הערב (שבת) לפרסום. פרץ עוכב לחקירה ביום חמישי, ביחד עם מנהל אגף הארנונה בעירייה, שלומי קונסטנטין. השניים שוחררו בתום חקירה, שבמהלכה עוכבו ואף נעצרו גורמים בכירים רבים, בהם חבר הכנסת ויושב ראש הקואליציה דוד ביטן.



פרץ נשאל האם פנה לעיריית הוד השרון כשהוא ביקש לברר על חוב של העירייה לקבלן שנחקר בפרשה של ביטן, ומחובר למשה יוסף. נדגיש כי בזמן שהוא פנה לעיריית הוד השרון, כמי שמנסה לעשות, ולא מעבר לדבריו, לא ידע שיש בעייתיות בנושא. ביטן ביקש ממנו לבדוק את העניין. מלשכת שר התחבורה ישראל כ"ץ נמסר כי "אין קשר בין חקירתו של פרץ לבין תפקידו הנוכחי או למשרד התחבורה. השר כץ לא חשוד בדבר".


כזכור, אתמול הותר לפרסום כי שמעון סוסן, ראש מועצת חבל מודיעין, הוא ראש המועצה שנחקר בפרשה. סוסן, בכיר בליכוד המקורב הן לחבר הכנסת דוד ביטן והן לשר האוצר משה כחלון, עוכב לחקירה ברביעי האחרון במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרת בלוד.הואנשאל בחקירתו, הוא נשאל האם קיבל פניות אליו ממקורבים של ח"כ ביטן, על מנת שיסייע להם בעניינים שונים בתחום המועצה האזורית חבל מודיעין.



בתגובה לכך, אמר סוסן לחוקרים כי כמו שהוא מסייע לרבים אחרים שפונים אליו ומפנה אותם לגורמים נוספים במועצה שיטפלו בענייניהם על פי החוק, כך פעל גם במקרים שבהם פנו אליו נציגים מטעמו של יו"ר הקואליציה. 



ח"כ דוד ביטן בכניסה לחקירתו השנייה הלהב 433. צילום: אבשלום ששוני



כפי שציינו בעבר, דמות המפתח בפרשה הינו איש העסקים והקבלן משה (מצדה) יוסף שעדיין עצור בפרשה. יוסף, נחשב למקורב ביותר לביטן ובמשטרה מעריכים כי שימש כצינור להעברת כספי השוחד לביטן וכן למעורבים נוספים. גורמים המעורים בפרטים מאשרים כי במהלך החקירה עומת יוסף עם הקלטות שביצעה המשטרה באמצעות מכשיר האזנה ששתלה בחנות הרהיטים שלו "רהיטי מצדה" שם נשמעים יוסף וביטן בעת שהם סופרים כסף מזומן. במשטרה משוכנעים כי מדובר בכספים שהועברו לביטן שלא כדין ואילו ביטן עצמו טען כי מדובר בחבר אישי שלו שבסך הכל העניק לו הלוואה.
במהלך חקירתו בשישי האחרון חש יוסף ברע ופונה לבית החולים שם הוא מאושפז עד עתה. עוד נודע ל"מעריב אונליין" כי המשטרה הקפיאה בינתיים נכסים ורכוש השייכים ליוסף וזאת מאחר שבמסגרת החקירה עלה החשד לפיו לא דיווח על הכנסות בשווי של כ - 4 מיליון ש"ח .
 
עורכי הדין גיל דחוח וגלית רוטנברג, המייצגים את יוסף, מסרו בתגובה: ״אנו מבינים את העניין הרב של רשויות החקירה במרשנו בשלב זה, שנובע מקרבתו האישית לדוד ביטן ומהניסיון להגיע באמצעותו לביטן ולאישי ציבור נוספים. בשלב זה אנו סבורים שיש לתת לחקירה להתנהל ומרשנו מוסר תשובות מלאות לחוקריו, מתוך תקווה כי אלו יגיעו למסקנות ולהמלצות הראויות בעניינו (בין אם אלו תתפרסמנה ובין אם לאו).״

עו"ד אייל כהן ממשרד כהן, סטרשנוב לונדון, וכן עורך דין אילן בומבך המייצג גם את מוסצ'ו וגם את פרץ ציין. לגבי מוסצ'ו. "חקירת המשטרה נמצאת בעיצומה ומטבע הדברים ובשל כך לא נוכל להגיב. עם זאת יובהר כי מר מוסצ'ו פעל בכל ענייניו ועסקיו על פי החוק". בעניינו של פרץ התייחס עו"ד כהן. "אנו מכבדים את בקשת המשטרה לפיה אין להתבטא בתקשורת בנושא החקירה ובשל כך לא נוכל להגיב לגופו של עניין. מר פרץ השיב לכל שאלות החוקרים ושיתף פעולה באופן מלא".

עיריית ראשון לציון. צילום: אבשלום ששוני

נזכיר כי יושב ראש הקואליציה יגיע מחר בשעה תשע בבוקר לחקירה נוספת במשרדי להב 433, כאשר הוא חשוד בביצוע שורת עבירות שחיתות ושוחד, בעת שכיהן כסגן עיריית ראשון לציון, זאת לאחר שנקלע לחובות כספיים כבדים המוערכים בכשבעה מיליון שקלים, והן במסגרת כהונתו כחבר כנסת. 

ביום שני, ראש העירייה דב צור, סגנו יוסי חממי ומשנה לחברה הכלכלית אייל מושייב, צפויים להשתחרר ממעצר. השלושה הגיעו להסדר כבר בחמישי האחרון, לאחר שקיבל את אישור בית משפט השלום בעיר, ולפיו הם ישוחררו למעצר בית בן תשעה ימים וכן יורחקו ממשרדי העירייה והחברות הכלכליות למשך 30 יום.