בעקבות העימותים בין כוחות הביטחון למפגינים בוואדי ערה, על רקע הכרת הבית הלבן בירושלים כבירת ישראל, קרא הבוקר (ראשון) בגל"צ ובכאן ב', שר הביטחון אביגדור ליברמן, "לחרם על וואדי ערה, צריך לגרום להם להרגיש לא רצויים כאן". בתוך כך, הוא הוסיף כי "בשמאל הזדהו יותר עם הפלסטינים בתגובה להכרה של טראמפ בירושלים".



"התקווה שלנו היא שהכל נרגע ואנחנו חוזרים לחיי שגרה, ללא מהומות ואלימות", אמר ליברמן יממה לאחר המהומות בוואדי ערה. "מה שמפריע לי בעיקר זה האלימות בוואדי ערה - זה עניין מטריד מאוד. עשו כמעט לינץ' באחד העיתונאים ותקפו שוטרים. אני אומר כבר הרבה שנים שהאנשים האלה לא שייכים למדינת ישראל, אין להם קשר לפה", הוסיף השר.



לדבריו, "ראיתי אלפים בהלווייה של מחבלים מאום אל פחם שרצחו שוטרים בירושלים, ושמעתי אותם במסגדים - את הדרשות ההסתה של, כביכול, המנהיגים הרוחניים שלהם, והם חייבים להיות חלק מרמאללה. אין להם שום חלק כאן. אני קורא לכל אזרחי המדינה - הפסיקו להיכנס לחנויות שם ואל תקנו שם. צריך לתת להם להרגיש שהם לא רצויים כאן ולעשות חרם עליהם". 



יעד שהופצץ ע"י צה"ל ברצועה. צילום: רויטרס
יעד שהופצץ ע"י צה"ל ברצועה. צילום: רויטרס



מלבד זאת, הוא טען כי תקיפת צה"ל ברצועת עזה, בתגובה לנפילת הרקטה בשדרות, הייתה אפקטיבית. "פגענו בכל האתרים הקריטיים של חמאס, בהם מחסן עם נשק אסטרטגי ומפעל לייצור רקטות. אני חושב שהתגובה העוצמתית שלנו הביאה לשקט, ולכן כולם יכולים לשלוח את ילדיהם לגנים. נראה לי שכל האירועים מאחורינו".



כמו כן, הוא הטיל את האחריות לירי על חמאס: "אנחנו לא נרדוף שם אחרי כל פלג וכל מחבל בודד. חמאס הוא אחראי מבחינתנו לירי, ולכן זה לא משנה מי ירה, התגובות יהיו נגד חמאס. המחלוקות בארגון לא צריכות לעניין אותנו, הוא הגוף האחראי, ואנחנו נפגע בתשתיות הצבאיות שלו בכל פעם שיהיה ירי".



"לפרק את הממשלה זה מטורף ולא נחוץ"


בתוך כך, כאשר נשאל על המגעים החשאיים עם סעודיה, הסביר שר הביטחון כי "בסופו של דבר ערב הסעודית מבינה שמי שמאיים עליה זה לא הציונות ולא ישראל, אלא איראן וגרורותיה, וכל העולם הערבי מבין שדאעש ואל קעידה הם הסכנה האמיתית".



בהתייחס לחוק המרכולים, הוסיף ליברמן כי "אנחנו חושבים שפירוק ממשלה זה דבר מטורף ולא נחוץ. מי שמסתכל על מפת המזה"ת, ומסתכל על האתגרים הביטחוניים, מבין שבחירות זה הדבר האחרון שאנחנו זקוקים לו, ולכן מי שהביא את חוק המרכולים יישא באחריות. זה חייב לעבור בהסכמת כל הסיעות ואנחנו הבענו התנגדות, ולכן אנחנו יכולים להצביע כנגד ואנחנו נעשה את זה. אני קורא לחבריי בקואליציה לא להצביע בעד החוק הזה".