תושבי שדרות עברו סוף שבוע לא פשוט, והתעוררו לא פעם מאזעקות צבע אדום שהרעידו את עירם. במהלך סוף השבוע אף אותרו שתי נפילות בעיר, אחת מהן בגן ילדים. נזק נגרם לרכוש ואישה אחת פונתה לקבלת טיפול רפואי בשל חרדה. זוהר אביטן הוא אחד מהתושבים שביתו נפגע מהנפילות האחרונות. בשיחה עם כאן רשת ב' תיאר הבוקר (ראשון) את התחושות: "אנו חיים כל הזמן במתח, כמו ברולטה רוסית. הטיל נורה ואתה לא יודע איפה הוא יפגע ומתי הוא יפגע".



"היינו בארוחת שבת. אשתי, הבן הצעיר שלי, האח של אשתי ואני. היה צבע אדום והלכנו לממ"ד", סיפר אביטן. "שמענו התנפצות זכוכיות, יצאנו החוצה וראינו את החלונות בבית שבורים, הרכבים כבויים. הרכב של הבן שלי נפגע קשה יותר, אצלי היו רסיסים על הרכב. ראינו גם רכבים של השכנים ורקטה שנפל על הכביש עשרה מטרים מביתי, אבל חתיכות מהמתכת שממלאות אותה התפזרו לטווחים מאוד גדולים. גילינו לדוגמא מתכת מאחורי הבית שלפי גובה הפגיעה, אם אדם היה יושב על הכיסא הוא היה נפגע".



איך זה נשמע כשנופלת רקטה?
אחרי 13 שנים שבחלק מהן לא היו אזעקות, אנחנו מתוכנתים ללכת לממ"ד, לחכות 20 שניות לשמוע אם יש פיצוץ ולצאת החוצה ולשוב לשגרה. לא ממש שומעים את הרקטה, רק שומעים התפוצצות. לפני הטיל שפגע ליד ביתי שמענו את כיפת ברזל עוברת מעל הראש".



איך הרגשת?
אין ספק שזה מלחיץ. הבן שלי היום תקוע עם הרכב ולא יכול להזיז אותו. עכשיו אנו עסוקים עם מס רכוש וזו ביורוקרטיה שנופלת בלי שתיכנת אותה. אני אחד ממאות משפחות שנפגעו בשדרות, זה לא פעם ראשונה הרי שזה קורה בעיר הבוקר גילו נפילה בגן ילדים, כמו רולטה רוסית".



הרקטה שאותרה בגן ילדים בעיר (משמאל). צילום: דוברות המשטרה


 


כאמור, בשישי לפנות ערב הופעלה אזעקת צבע אדום במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון וכן בעיר שדרות. סוללת "כיפת ברזל" יירטה שיגור אחד שזוהה בדרכו לשטח ישראל. האירוע הסתיים ללא נפגעים וללא נזקים. בעקבות זאת תקפו שני מטוסי קרב של חיל האוויר מתחם אימונים ומחסן אמצעי לחימה של חמאס ברצועת עזה. 



תושבי העיר התעוררו היום ליום מתוח במיוחד. לאור דיווחים על תלמידים המגיבים בחרדה לאזעקות, יגיעו במהלך היום פסיכולוגים לבתי הספר והגנים על מנת ללוות את הצוותים החינוכיים והתלמידים. כמו כן, ימופו מעגלי הפגיעות, כאשר היועצות נתבקשו ליזום שיחה אישית עם כל התלמידים שמוכרים כחרדים. הצוות הטיפולי יבחן את המענים הטיפוליים הנדרשים לתלמידים במעגלי הפגיעות השונים.

המנהלים באזור נתבקשו לשלוח איגרת להורים עם הסבר על תגובות נורמטיביות וסימני מצוקה המחייבים תשומת לב והפניה. הבוקר יגיעו הצוותים המקצועיים של השירות הפסיכולוגי על מנת ללוות את הגננת והילדים בגן בו פגעה אחת הרקטות.