בית המשפט בסן דיאגו, קליפורניה, נאלץ השבוע להכריע בנושא לא שגרתי, לאחר שאשת ראש העיר לשעבר תבעה את העירייה על גרימת נזק לשתלי הסיליקון שלה. סינתיה הדג'קוק, 70, אשת ראש העיר לשעבר, רוג'ר הדג'קוק, טענה בבית המשפט כי סדק במדרכה גרם לנפילתה ולקרע באחד מהשתלים שלה. במשך משפט בן שלושה ימים, ניסו להחליט השופט וחבר המושבעים האם הקרע והדליפה מהשתל נגרם מהנפילה, או שהיה זה כתוצאה מנזק קיים. 



לשמחתה של סינתיה, בית המפפט פסק לטובתה וזיכה אותה ב- 85,000 דולרים. על פי ה"לוס אנג'לס טיימס", עורך דינה טען כי העירייה נהגה ברשלנות וחוסר זהירות בכך שלא תיקנה את הסדק בגודל של כ-6 ס"מ בשפת המדרכה הציבורית, עליו מעדה סינתיה. הוא הוסיף כי מדיניות תיקון המדרכות של העיר פגומה מאחר ואין עליה מערכת פיקוח רשמית ואפילו לא פרוטוקול. הפיצויים שקיבלה סינתניה כוללים 19,900 דולרים על הוצאות רפואיות, שמטרתם לכסות על תיקון השתל, וכן 65,000 דולרים פיצויי על הכאב הפיזי והנפשי שסבלה בשל הפציעה. 



הדגמה לנפילה של סינתיה בבית המשפט. צילום מסך
הדגמה לנפילה של סינתיה בבית המשפט. צילום מסך



הדג'קוק זכתה בתביעה למרות שמשרד עורכי הדין שייצגו את העירייה, מצאו הוכחות חותכות לכך שהשתלים שלה היו פגומים עוד קודם נזקקו להחלפה. עורכת הדין מטעם העיר, מארה אליוט, אמרה שתערער על פסק הדין: "נלחמנו קשה כדי להגן על משלמי המיסים ולדאוג שהתביעה תוכיח את המקרה". היא הסבירה: "כעת נשקול האם לערער או לא".



סינתיה הדג'קוק בבית המשפט. צילום מסך
סינתיה הדג'קוק בבית המשפט. צילום מסך



מדובר בהתנהלות מחשידה מצד בית המשפט, בעיקר בשל הממצאים ובשל עברו של ראש העיר, רוג'ר. רוג'ר הדג'קוק היה ראש העיר של סאן דיאגו בין השנים 1983-85, ונאלץ לפרוש בשל שערורייה בה היה מעורב. הוא הודה בהמשך באשמת קשירת קשר ומימון בלתי חוקי של קמפיין הבחירות שלו.