חוקרי מרחב יפתח חשפו הבוקר (ראשון) בבית משפט השלום בתל אביב התכתבות טלפונית (מסרונים) שהוחלפו בין סאבר סואעד, בעל חנות הטמבור ביפו שבה היה הפיצוץ לפני כשבועיים וגבה את חייהם של שלושה אנשים, לבין אחד העובדים שלו, ממנה עולה חשד כי תיאמו ביניהם את ההצתה במקום. מדובר בהתפתחות מהותית בחקירה, שהובילה להארכת מעצרו פעם נוספת בשבעה ימים של סואעד על ידי בית משפט השלום בתל אביב. 



בדיון שהתנהל כאמור בבית המשפט, העלה נציג המשטרה כי ברשות צוות החקירה מסרונים שנלקחו מהטלפון הנייד של אותו עובד ובאחד מהם אף מתאם סואעד בעל החנות להיפגש עם העובד בעסק בשעות הערב. המשטרה מעריכה כי הפגישה שתוכננה, תואמה מראש כדי לגרום להצתת המקום, לכאורה, וזאת במסגרת ניסיונו כביכול להונות את חברת הביטוח ולקבל פיצוי על נזק שייגרם. במהלך החקירה הטיחו החוקרים בפני סואעד את החשדות נגדו ואף חשפו כי ברשותם הוכחה לכך שזמן קצר לפני האירוע הגדיל החשוד את היקף פוליסת הביטוח ואת הפרמיה שהוא משלם בגינה. את הפרטים הללו חשפה המשטרה בדוח סודי שהוצג לפני בית המשפט, שכאמור, האריך את מעצרו של סואעד פעם נוספת וזאת על חרף העובדה שהוא עצור במשך עשרה ימים.



בבית המשפט טען עורך דינו של סאבר, וואליד קאבוב, כי מרשו מכחיש בתוקף את החשדות נגדו וציין כי "לפני מרשו לא הונחה שום ראייה למעט אמירות שמייחסת לו המשטרה". הוא מתח ביקורת על התנהלות צוות החקירה וציין כי מעבר לספקולציה ותזות שהיא מעלה אין לה, נכון להיום, דבר וחצי דבר נגד מרשו.



כזכור, לפני כשבועיים ארע פיצוץ עז במבנה שגרם לקריסתו ברחוב יפת ביפו כתוצאה מהפיצוץ התפשטה שריפה שכילתה בתוכה שלושה בני אדם: עלי אבו ג'אמה, בן 22 מטייבה, רימון חורי, בן 20 מיפו, ומוחמד יאסין, תושב טול כרם שבשטחים, שוהה בלתי חוקי. השלושה נמצאו במסעדה מאחורי אותה חנות שקרסה כשהם ללא רוח חיים.   



כוחות כיבוי אש במקום האירוע ביפו. צילום: דוברות מד"א
כוחות כיבוי אש במקום האירוע ביפו. צילום: דוברות מד"א