תיעוד הפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים, שבו מאבטח שעבד במקום, נפצע באורח קשה מאוד לאחר שנדקר על ידי מחבל בן 24 מהשטחים, חושף את רגעי הזוועה. בסרטון המדובר, נצפה המחבל כשהוא לובש מעיל שחור ומתקדם לעבר מכשיר הבידוק (מגנומטר), בו היה אמור לעבור בדיקה על ידי המאבטח. ברגע הבדיקה, הוא פשט את המעיל, מיד שלף סכין ודקר פעם אחת בעוצמה את המאבטח באזור הלב, ונמלט מהמקום.



תיעוד הפיגוע התחנה המרכזית בירושלים

בסרטון נוסף תועד רגע ההשתלטות על המחבל על ידי כוחות הביטחון, זאת לאחר שאזרח שהבחין בו, כשהוא נמלט לאורך רחוב יפו, רץ אחריו יחד עם שוטר שהיה בסמוך למקום והם השתלטו עליו יחדיו.



המאבטח, כבן 40, טופל תחילה בשטח על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א, ופונה כשהוא בהכרה לבית החולים "שערי צדק" בעיר. מבית החולים נמסר כי הוא מורדם ומונשם ומטופל ביחידת הטראומה, כאשר במקביל במקום טופלו גם מספר נפגעי חרדה שהיו עדים לדקירה.



חובש בכיר במד"א, חננאל אלבו, סיפר: "כשהגעתי למקום הייתה מחוץ לתחנה המרכזית המולה גדולה, סמוך לכניסה שכב גבר מעורפל הכרה כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים והוא פונה במהירות תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים שערי צדק כשמצבו קשה. הצוותים הגדולים שלנו שהגיעו למקום מטפלים במקום במספר נפגעי חרדה שהיו עדים לאירוע".



חובשת בכירה במד"א רבקה אור ופאראמדיק מד"א פנחס מאיר הוסיפו: "הפצוע היה בהכרה מעורפלת וסבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ במהירות כשהמטרה היא להביא אותו בדחיפות לחדר הניתוח. בדרך לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ובתוך פחות מחמש דקות היינו איתו בחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק כשמצבו הוגדר קשה".



הסכין שאיתה בוצע הפיגוע. צילום: דוברות המשטרה
הסכין שאיתה בוצע הפיגוע. צילום: דוברות המשטרה



דובר איחוד הצלה, טען בכאן רשת ב', כי "מדובר בשעה עמוסה מאוד. למרבה הצער, המקום הזה נמצא סמוך למטה שלנו, ואנו מכירים את הזירה הזו טוב מאוד, הוזנקנו לפה בעבר כדי לטפל באירועים דומים. יש כאן המון נפגעי חרדה, וכמובן שאנו מטפלים גם בהם".



מתנדבת בשירות הלאומי במגן דוד אדום, בת שבע אסייג שהייתה עדה, למתרחש סיפרה: "סיימתי משמרת במד"א והגעתי לתחנה המרכזית, לפתע ראיתי מחבל מתקרב לאחד המאבטחים במקום ותוקף אותו. רצתי לשם, הוא שכב על המדרכה תוך שהוא מחזיק את מקום הדקירה, ידעתי שמה שצריך לעשות זה לעצור את הדימום והתחלתי ללחוץ, במקביל התקשרתי למוקד מגן דוד אדום להזעיק כוחות, דיווחתי על פיגוע דקירה וצוותי מד"א הגיעו אלי בתוך דקה. זו הרגשה לא פשוטה כשאני נקלעת לאירוע כזה בלי ציוד רפואי ובלי הצוות של האמבולנס, לא איבדתי את העשתונות, ניסיתי לשמור על קור רוח וידעתי שבשביל להציל אותו, הדבר הנכון הוא ללחוץ לו על מקום הדקירה ולעצור את הדימום"