זמן קצר לאחר פיגוע הדקירה שאירע בשעות הצהריים היום (ראשון) בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים, נפגש מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי וראש עיריית ירושלים ניר ברקת עם האזרח והשוטרים שהשתלטו על המחבל. מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שיבח את פעולתם של המאבטח והאזרח שתפסו את המחבל ואת השוטרים שהגיבו לאירוע. "יש פה מנגנון מדהים של אוכלוסיה, של ציבור, של אזרחים, וזה מתחיל במאבטח, גיבור אמיתי, הראשון שרץ ומיד אחריו האזרח והשוטרים. כאן זה המקום היחידי בעולם, שכאשר יש אירוע אנשים לא בורחים, אלא רצים ומגיבים".

ניצב הלוי הוסיף: "המאבטח הגיב תוך שנייה, רץ ותפס המחבל, אחריו מגיע אזרח, ושניה אחרי זה מגיעים השוטרים. בסה"כ יש פה סוג של מנגנון שכל מרכיב בו הנו חלק ממערך הביטחון, כל אחד נותן את החלק שלו לביטחון הציבור, ויש לנו במה להתגאות בעיר הזאת בכל המובנים שלה". ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר: "זה המקום להגיד לכם 'שאפו', החתירה למגע, זה המפתח, להיות עירני. ראית משהו ורצת, עירנות אזרחית שקיימת בירושלים וכל הזמן העיניים פתוחות".
יוסף בן אמו, שהשתלט על המחבל: "בשלב ראשון חשבתי שמדובר בקטטה, לא הבנתי בהתחלה שזה המחבל. ראיתי מאבטח שרץ אחרי בחור. הוא קפץ עליו ואני ניסיתי להפריד ובשלב מסוים הוא אמר לי שזה המחבל והוא דקר את המאבטח. רכנתי עליו, נתני לו בוקס למטה מתחת לחגורה, נפצעתי קצת באצבע פה מהבוקס שנתתי לו. נטרלתי אותו, רכנתי עליו, הבנתי שאם אני משחרר אותו הוא ימשיך להרוג. בשלב מסוים הגיעו כוחות נוספים שאזקו אותו". 

יוסף בן אמו, האזרח שהשתלט על המחבל. צילום מסך
יוסף בן אמו, האזרח שהשתלט על המחבל. צילום מסך


בן אמו הוסיף: "אני רוצה לומר כל הכבוד לשוטרים, עשה לי אישית ממש טוב בלב שהשוטרים הגיעו תוך שניות. יש בירושלים שוטרים לתפארת". השוטרים שהשתלטו על המחבל סיפרו: "בלי לחשוב פעמיים, תוך דקה הגענו לתחנה המרכזית והבחנו בפצוע ובמחבל, ומיד רצנו כדי להפסיק את העבירה, וידאנו שאין עליו כלי תקיפה ועצרנו אותו".

מפקד המחוז וראש עיריית ירושלים הודו ליוסף על אחריות אזרחית וגילוי אומץ לב שהביאו להשתלטות על המחבל ובכך סייע למנוע המשך פגיעה בחפים מפשע. הם העניקו ליוסף את סיכת משטרת מחוז ירושלים ואת סיכת עיריית ירושלים.