מסקנות תחקיר טיול בר המצווה סמוך ליישוב מגדלים, במהלכו הותקפו נערים על ידי פלסטינים שיידו אבנים ובתגובה ירה אביו של נער בר המצווה והרג את אחד הפלסטינים, הוצגו אתמול (ראשון) בפני מפקד פיקוד מרכז האלוף רוני נומה. בתחקיר נקבע שהגורם הישיר לתקרית היה ניסיון פגיעה במתיישבים על ידי פלסטינים תוך סיכון חייהם של המתיישבים. גורמים נוספים לכך היו יציאה לטיול ללא תיאום על אף שהועברה פניה בנושא אשר לא נענתה. בעקבות כך הובהר נוהל תיאום הטיולים והמענה הסדור הנדרש לפניות מסוג זה.



בתחקיר צוינה לחיוב פעילותם בזירת האירוע של מח״ט שומרון, אל״ם גלעד עמית וראש משרד התיאום והקישור שכם, סא״ל בהג׳ת מרעי. כמו כן, צוין שבעקבות ניהול האירוע באופן מושכל על ידי המח״ט נמנע מקרה שיכול היה להסתיים באופן קשה יותר. עוד נקבע כי יש צורך לחדד מול הציבור ובפרט מול ההתיישבות ביהודה שומרון והבקעה את נוהל תיאום הטיולים במרחב, וזאת במטרה לאפשר לאזרחים לטייל באופן בטוח ומתואם בהתאם להערכת המצב בגזרות השונות.



ביום שישי הוביל השר אורי אריאל שחזור של טיול בר המצווה. בהודעה שפרסמה מפלגת האיחוד הלאומי, מפלגתו של השר אריאל, נכתב כי "אנחנו מזמינים את כולם להצטרף לטיול בשומרון, לבקר במערה בה ניצלו הנערים מניסיון הלינץ', ולהזכיר למי ששכח או עדיין לא הבין, מי הבעלים האמיתיים של הארץ הזו". בסיומו של הטיול נערכה עצרת סמוך למערה בה הסתתרה הקבוצה לאחר הירי. הטיול נערך בתיאום עם גורמי הביטחון.