האם חוק המרכולים יעבור באמצעות לחץ? חברת הכנסת שרן השכל (ליכוד) זומנה הערב (שני) ללשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שם היה גם יו"ר הקואליציה, וזאת במטרה להפיג את התנגדותה לחוק, לו היא מתנגדת, וזאת במטרה להניעה מלהתנגד לחוק ובכך למנוע משבר קואליציוני שאף יכול להביא לבחירות. בנוסף לכך, נעשים מאמצים להביא את ח"כ יהודה גליק, גם הוא חבר המפלגה, חזרה למשכן, וזאת מכיוון שגם הוא מתכנן שלא לתמוך בחוק - וזאת בשל אי קידום חוק אי מכירת הסיגריות שהוא מנסה לקדם.



ח"כ אורן חזן (ליכוד), פנה גם הוא לשני חברי הכנסת ממפלגתו, וקרא להם לבוא ולהצביע בעד החוק. בחשבון הטוויטר שלו כתב חזן: "יהודה ושרן, אנחנו בליכוד מייצגים הרבה מאד מסורתיים ודתיים. אם צריך - ניתן לשפר את חוק המרכולים אבל לא מפרקים קואליציה על חוק כזה. בכל מקרה, אני לא מרגיש כל כך טוב - אז עשו טובה: סיימו כבר את השיחות עם ביבי ובואו נצביע ונגמור עם זה כי לא בטוח שאחזיק מעמד בלי טיפול עד הבוקר."



ניסיון נוסף של הקואליציה הוא לשכנע את חברי הכנסת מהאופוזיציה לאפשר קיזוזים, למרות הודעתם כי לא יאפשרו כאלה. באופוזיציה אף סירבו לקזז את אחד השרים, וזאת למרות שהיעדרותו נובעת מטיפול רפואי. יו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון מתנגד וצייץ בטוויטר: "התשובה שלנו פשוטה. אנחנו נגד החוק ואין לנו כוונה לסייע בהעברתו לכן אין קיזוזים. הפתרון הוא פשוט. תדחו את ההצבעה בשבוע. מה בוער".



ברשימה המשותפת ענו: "לחוק המואזין יש מוצאי שבת"



במפלגות החרדיות אף גיששו מול הרשימה המשותפת אפשרות לגיוס קולות ממנה, אך קיבלו תשובה שלילית מצד הח"כים הערבים, שהודיעו כי הם יצביעו נגד ההחלטה כאיש אחד. חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר כי מפלגתו לא תשמש כקרש הצלה לקואליציה, ואף רמז כי מדובר בנקמה על תמיכת המפלגות החרדיות ב"חוק המואזין". "נצביע נגד חוק המרכולים משתי סיבות: הצבעה אופוזיציונית מובהקת, כדי לא לתת חבל הצלה לקואליציה שאני מעוניינים להפיל. שנית, בגלל תמיכת הסיעות החרדיות אז בעד חוק המואזין, אז פניתי להם כי זה ציפור הנפש והתרענו כי לכל שבת יש מוצ׳ש. ועכשיו מוצ׳ש הגיע", אמר טיבי בתגובה לגישושים.



כזכור, בצאת שבת הודיעה ח"כ השכל, כי היא מתנגדת לחוק ברמה אידאולוגית ולא תתמוך בו. "דת היא עניין פרטי שבין אדם לאמונתו, המדינה לא אמורה לכפות על אזרחיה ערכים ואורח חיים", אמרה חברת הכנסת והסבירה את התנגדותה לחוק. "חופש הפרט הוא ערך עליון בדמוקרטיה, כמו גם בחוקת הליכוד, המפלגה הלאומית-ליברלית. במקום להעמיק את השסע החילוני-דתי בחברה הישראלית באמצעות כפייה מיותרת, יש להשאיר את ההחלטה לגבי פתיחת עסקים בשבת בידי הרשויות המקומיות, כך שכל קהילה תבחר באופן המתאים לה. לא אוכל לתת את ידי לחוק שמפלה בין עיר אחת לעיר אחרת, מערער את הסטטוס קוו, וכופה על אזרחי ישראל את אורח חייהם״.



התנגדותה של השכל מצטרפת להתנגדות קודמת שהביעה מפלגת "ישראל ביתנו". במפלגה טענו כי הצעת החוק מהווה הפרה בוטה של הסטטוס קוו ופוגעת בציבור החילוני, ויו"ר הסיעה רוברט אילטוב אף הודיע כי הסיעה תנגד לחוק אם יעלה להצבעה במליאה ואילו השרה סופה לנדבר תצא מהמליאה בזמן ההצבעה. 



החשש בקואליציה הוא שאם חוק המרכולים, שמעביר את הסמכות לסגירת בתי עסק בימי חג מהרשות המקומית לידי משרד הפנים, לא יעבור, יפרוש שר הפנים אריה דרעי מהממשלה. במידה ודרעי יממש את איומו לא יוכל לחזור לכהן כחבר כנסת כיוון שהתפטר מתפקידו לא במסגרת החוק הנורבגי.