קמפיין ה־MeToo מגיע גם לנשיא ארה"ב: שלוש נשים שטענו במהלך קמפיין הבחירות בשנה שעברה כי דונלד טראמפ הטריד אותן מינית בעבר התייצבו הערב (שני) מול המצלמות וקראו לחברי הקונגרס לחקור את הטענות נגד הנשיא. יותר מתריסר נשים טענו בשיחות עם עיתונאים לפני הבחירות בשנה שעברה כי נפלו קורבן להטרדות מיניות ואף לתקיפות מיניות מצדו של המועמד הרפובליקני. טראמפ הכחיש זאת בתוקף והאשים אותן כי הן שקרניות. עם זאת, על אף הטענות נגדו וכן פרסום הקלטת שבה נשמע מדבר בגסות על נשים, הוא הצליח לגבור על הילרי קלינטון, האישה הראשונה שהתמודדה לנשיאות.



היום, על רקע קמפיין MeToo נגד הטרדות מיניות שהחל בעקבות פרשת המפיק הארווי ויינשטיין, יצאו שלוש מהמתלוננות נגד טראמפ – ג'סיקה לידס, סמנתה הולבי ורייצ'ל קוקס - שוב לתקשורת, והפעם בניסיון לעורר מחדש את הטענות נגד הנשיא. במסיבת עיתונאים שקיימו בחסות ארגון "Brave New Films", שמזוהה עם הזרם הפרוגרסיבי ופרסם בחודש שעבר סרט תיעודי על הטענות נגד טראמפ, הן קראו לקונגרס לחקור את מעורבותו של טראמפ לכאורה בהטרדות ובתקיפות מיניות, ולא הסתירו את תקוותן כי הדבר יביא לסיום כהונתו של הנשיא.




דוחה את ההאשמות. דונלד טראמפ, צילום: AFP
דוחה את ההאשמות. דונלד טראמפ, צילום: AFP





"אנו לא דורשים דין וחשבון מהנשיא שלנו"



"ישנם תחומים בחברה שלנו שבהם אנשים משלמים דין וחשבון על התנהגות בלתי רצויה, אבל אנחנו לא דורשים דין וחשבון מהנשיא שלנו על מה שהוא ומי שהוא", אמרה לידס. "אני חושבת שטראמפ בסופו של דבר ייאלץ להתפטר". קרוקס הוסיפה כי "אם חברי הקונגרס רוצים לחקור את הסנאטור אל פרנקן (שהתפטר בשל טענות על הטרדות), אני חושבת שזה רק הוגן שהם יעשו אותו דבר עם טראמפ".



במהלך מסיבת העיתונאים, וקודם לכן בתוכנית הבוקר של מייגן קלי ברשת NBC, תיארו שלוש הנשים את המפגשים שלהן עם טראמפ. הולבי תיארה כיצד טראמפ נהג להסתכל עליה "כאילו אני פיסת בשר" בעת שכיהנה כמיס קרוליינה הצפונית והתמודדה בתחרות מיס ארה"ב בשנת 2006 ואף בחן את המתמודדות בחדר ההלבשה. "לא הייתי בן אדם, לא היה לי מוח, לא הייתה לי אישיות, הייתי פשוט שם בשביל התענוג שלו", אמרה. "זה גרם לי לחוש גועל אמיתי, מלוכלכת, זה לא מה שרציתי".



"אנחנו אזרחיות פרטיות, וזה כואב לנו כשאנחנו יוצאות החוצה ומנסות להראות לאמריקה מי האיש הזה, ובמיוחד כיצד הוא מסתכל על נשים ואז אומרים 'לא אכפת לנו'", הוסיפה הולבי. "וכעת זה יותר בסדר, אז אנחנו מנסות בפעם השנייה. האווירה שונה. בואו ננסה שוב". קוקס תיארה כיצד טראמפ הציג את עצמו בפניה בשנת 2005, בעת שעבדה במשרד ליד המעליות של מגדל טראמפ במנהטן. "הוא לחץ את ידי ונתן לי נשיקה רגילה בשני הצדדים, אבל אז החזיק את היד שלי והמשיך לנשק", אמרה. "הוא שאל אותי 'מאיפה את?' ונישק אותי שוב ושוב".



הבית הלבן: " המתלוננות מונעות פוליטית"



המתלוננת השלישית, ג'סיקה לידס, טענה כי טראמפ הטריד אותה במהלך טיסה מדאלאס או מאטלנטה בשנות ה־70, סיפור שכבר תיארה בניו יורק טיימס כחודש לפני הבחירות וגם הוכחש על ידי טראמפ. "הדיילות הגישו ארוחה, ואחרי שפינו אותה - פתאום הוא היה מעלי", שחזרה לידס. "הוא נישק ותפס אותי ותפס ונישק אותי בניגוד לרצוני. ולא נאמר דבר, הוא רק המשיך לתפוס אותי". לטענתה, כאשר טראמפ ניסה להושיט את ידו מתחת לחצאית שלה, היא ברחה בחזרה לחלק האחורי של המטוס.



בתגובה שפרסם הבית הלבן נאמר שוב כי הנשים משקרות וכי "במרבית המקרים ישנם עדי ראייה שמטילים ספק בגרסאות שלהן. התזמון והאבסורדיות של הטענות המוטעות האלה מדברים בעד עצמם, וסיפור הפרסום שהחל רק מאשר את המניעים הפוליטיים מאחוריהן", נאמר עוד בתגובה.