פרטים חדשים מהפגישות שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו באירופה. על פי גורמים ישראלים שנכחו בפגישת ראש הממשלה עם שרי החוץ האירופים, אמר נתניהו לנוכחים כי הוא לא יהיה מוכן לפגיעה במתנחלים במסגרת הסכם שלום עתידי עם הפלסטינים, וכי יסרב לפנות התנחלויות. "במהלך הפגישה נתניהו חידד את העמדה הישראלית ואמר כי המתנחלים הם לא קורבנות שמקריבים, ועל כן בהסכם עתידי, אף אחד לא יפונה מביתו - לא יהודים ולא ערבים", כך אמרו הגורמים ל"מעריב-אונליין". 



בנוסף לכך, הבהירו הגורמים, כי העובדה כי קרוב לוודאי שתוכן השיחה יודלף במהרה נלקחה בחשבון, והבהירו: "אנחנו לא אומרים בפגישה דברים שאנחנו לא רוצים שיתפרסמו". כזכור, מוקדם יותר היום פורסמו בחדשות 10 ציטוטים מהשיחה שהתרחשה בין השניים בהם אומר נשיא צרפת לנתניהו "הבעיה היא שאחרי ההצהרה של טראמפ על ירושלים יהיה מסובך לקדם יוזמת שלום", והוסיף "צריך יהיה לחכות כמה שבועות או חודשים כדי שהאווירה תתקרר".




שרת החוץ האירופית, פדריקה מוגריני וראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: רויטרס
שרת החוץ האירופית, פדריקה מוגריני וראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: רויטרס



"אינטרס אירופי להציג את הדברים אחרת"



על פי הפרסום בחדשות 10 ראש הממשלה נתניהו אמר למקרון כי הוא מוכן לבצע פשרות וויתורים במסגרת תכנית טראמפ. מלשכת נתניהו נמסר בתגובה לפרסום כי "אנו מכחישים בתוקף שראש הממשלה דיבר על פשרות וויתורים. ראש הממשלה נתניהו אמר שהוא מניח שתכנית טראמפ תאתגר אותו ואת אבו-מאזן. כנראה שיש אינטרס אירופי להציג אחרת את הדברים"



לפני כחודש דווח כי בבית הלבן עמלים במרץ על תכנית השלום בין ישראל לפלסטינים לאחר שבמהלך השנה האחרונה הצוות האמריקני בהובלת ג'ייסון גרינבלט וג'ראד קושנר נפגשו עם הצדדים מספר פעמים. ברשות הפלסטינית כמו גם בישראל ממתינים בדריכות לרגע בו תוצג התכנית בפני הצדדים. השאלה האם טראמפ ילך בדרכם של הנשיאים הקודמים או יציג תכנית שונה לחלוטין כדי להציג התבדלות ממעשי העבר. על פי דבריו שאמר טראמפ ביחס להסכם השלום בנאומו בשבוע שעבר בו הכיר בירושלים ניתן להבין כי הוא מחפש מתכונת חדשה "אחרי למעלה משני עשורים אנחנו לא קרובים להסכם שלום בין הישראלים לפלסטינים...חזרה על אותן פעולות לא יקרבו אותנו לשלום, חייבים לאמץ גישה חדשה".