ההורים יכולים לנשום לרווחה: לאחר שהודיעו כי החל ממחר תתקיים שביתה במעונות היום הציבוריים, אליהם מגיעים מדי יום כ-40 אלף פעוטות, החליטו ראשי המאבק לדחות את השביתה לאחר פגישה עם שר הרווחה חיים כץ. הבוקר, כזכור, הודיעו ראשי הארגונים כי הם מתקיימים לבצע שביתת אזהרה שמגיעה לאחר תקופה ממושכת אשר במהלכה מוסמסה שוב ושוב דרישת הארגונים המפעילים את העמותות להעלאת מספר המטפלות במעונות, באופן דומה להעלאה שבוצעה בגני הילדים מגיל שלוש ומעלה. השביתה תתקיים במעונות של הארגונים: נעמת, ויצ"ו העולמית, אמונה, נאות מרגלית ונשי חרות.



בארגונים הזהירו לא פעם כי היחס המספרי הלא הגיוני, בתוספת השכר הנמוך למטפלות, גורמים לתחלופה רבה של מטפלות ולפגיעה ממשית לא רק בהן אלא גם ביחס המגיע לכל אחד ואחת מהפעוטות. כחלק מהמאמצים לייצר שיח אל מול משרד העבודה והרווחה, פנו ראשי הארגונים בימים האחרונים במכתב לשר הממונה חיים כץ, אך גם פנייה זו לא הביאה לתוצאה המיוחלת ולמניעת השביתה.



מטפלות בודדות שורדות יותר מחודש בעבודה


בארגונים ציינו כי התחושה היא של התעלמות קשה וניצול האחריות הרבה שהם מגלים, בין היתר בגלל אי הרצון להקשות על חיי ההורים והפעוטות באמצעות הפעלת אמצעי השביתה. מנתונים שנמסרו על ידי נעמת, עולה כי רק השנה נסגרו 13 מעונות ומטפלות הועברו למעונות פעילים. עוד הוסיפו בנעמת כי בתהליך קליטת מטפלות חדשות, רק מטפלות בודדות שורדות בעבודה יותר מחודש ימים 




"מטפלת אחת לקבוצה - לא אפשרי" 


יו"ר נעמת התייחסה לשגרת היום של העובדות במעונות: "אנו דואגים לשלומם של הילדים שיקבלו את הטיפול הכי טוב שאפשר, אבל מטפלת אחת לקבוצת תינוקות זה פשוט בלתי אפשרי, הילדים לא מקבלים את הטיפול הנכון והראוי. השר פגש אותנו והבקשה שלו אלינו שאנחנו לא נקיים מחר את השביתה כדי לנסות וללבן את הדברים ונעתרנו לכך. מאוד רוצות להאמין בשר אבל קשה לנו מאוד".



אורלי שרעבי, מטפלת במכון ויצמן ויצ"ו סיפרה: "אני עובדת בכיתת תינוקות. מטפלת על שישה תינוקות. דמיינו מטפלת שמאכילה תינוק במשך 20 דקות, מה אמורים לעשות שאר הילדים? אנחנו מגיעות לכל ילד אבל אנחנו זועקות לעוד מטפלת. שמישהו יעבוד איתנו ויראה מה אנחנו עוברות. אנחנו זועקות לעזרה".