שתי רקטות שנורו אמש לעבר שטח ישראל מרצועת עזה יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל", כך דיווח הערב דובר צה"ל, זאת לאחר שנשמעו מספר אזעקות "צבע אדום" בעיר שדרות, במועצה האזורית שער הנגב, במועצה האזורית שדות נגב ובמועצה האזורית חוף אשקלון. מאוחר יותר נפילה זוהתה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, כאשר בסך הכל נורו 15 רקטות במהלך השבועיים האחרונים לשטח ישראל. לאור זאת הוחלט על סגירת המעברים כרם שלום וארז היום (חמישי). 


לפי מד"א, גבר בן 30 נפצע ברגלו במהלך ריצה למרחב מוגן. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע העניקו לו טיפול רפואי ראשוני וסייעו גם לשני נפגעי חרדה.

בתוך כך, בפוסט שפורסם באלמונסק, עמוד הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, נכתב: "כיפת ברזל יירטה הערב שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה. מה שלא סיפרו לכם, זה מה אירע בדבר רקטה נוספת ששוגרה מעזה... תושבי עזה, חשוב שתדעו: הרקטה פגעה בבית הספר הציבורי ע׳אזי אלשוא בבית חאנון והרסה כיתת לימוד שם! גורמי הטרור בעזה מוכיחים בצורה חד משמעית את מה שאנחנו חוזרים ואומרים: הם משמידים את עתיד ילדיהם במו ידיהם. רק לחשוב מה היה קורה אם הרקטה הייתה משוגרת במהלך היום כאשר הכיתה מלאה בילדיכם".

היירוטים התרחשו לאחר שבמהלך הלילה תקף חיל האוויר מתחם צבאי השייך לחמאס בדרום רצועת עזה, כך נמסר מדובר צה"ל, שציין כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח ישראל מוקדם יותר באותו היום".

התקיפה אירעה בעקבות אזעקות "צבע אדום" שהופעלו ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון אתמול, וזאת בעקבות שיגור בודד משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. מאוחר יותר, התגלה הרקטה שנפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. 

רוני דניאל דיווח ב"החדשות" שגורמים בצה"ל מסרו כי אם בתוך ימים אחדים לא יחול שינוי במצב בדרום, צה"ל יגביר באופן משמעותי מאוד את תגובותיו. הגורמים מסרו כי "הסבלנות שלנו הולכת ופוקעת, ואם דבר לא ישתנה אנו לא נישאר במסגרת המדיניות של תגובות מוגבלות. החמאס לא עוצר את הירי וארגונים שונים נכנסים לתחושה שאפשר לראות. לגבי המועד אנחנו רוצים להתרחק מעט מהכינוס באיסטנבול וביקור סגן הנשיא פנס. אם ימשיך הירי תהיה החרפה דרמטית בפעולות התגובה. בצה"ל לוקחים בחשבון שהדבר עלול להכניס את האזור לסחרור של ממש".