שלוש אזעקות שווא הופעלו היום (חמישי) באזור עוטף עזה, בישובים במועצה האזורית אשכול, ביניהם כרם שלום. דובר צה"ל אישר את הפרטים. בתוך כך, מדוברות המועצה האזורית אשכול נמסר כי "הופעלה אזעקת צבע אדום ביישוב במועצה האזורית אשכול, אך לא נשמעו פיצוצים". 


האירועים מתרחשים לאחר שבמהלך הלילה תקפו מטוסי חיל האוויר יעדים של ארגון חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות אמש על ישובי עוטף עזה. במהלך התקיפה, כך לפי דובר צה"ל, נפגעו שלושה יעדים השייכים לארגון הטרור, אשר משמשים כאתרי אימון ואחסנת אמצעי לחימה. 

עוד נמסר מדו"צ כי "מדינת ישראל לא תאפשר פגיעה או ניסיון פגיעה באזרחיה ותוסיף להגן עליהם ועל ריבונותה באופן חד ונחרץ. ארגון הטרור חמאס, השולט ברצועת עזה מצעיד את תושבי עזה לחיי עוני, הרס וייאוש ועליו מוטלת האחריות למצב". לפי דיווח פלסטיני, צה"ל תקף אתר של הקומנדו הימי של הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם.

כזכור, שתי רקטות יורטו אמש על ידי מערכת "כיפת ברזל" ושלישית נפלה על בית ספר של אונר"א בשטח רצועת עזה. גבר בן 30 נפצע ברגלו בדרכו למרחב מוגן בשדרות בעקבות ירי הרקטות, ובמקביל אותרה נפילה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. פראמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי, ובנוסף דווח על שני נפגעי חרדה.