נשיא המדינה לשעבר משה קצב נלחם על חירותו: האנס המורשע ששוחרר לפני כשנה מהכלא אחרי שוועדת השחרורים נעתרה לפניותיו לקצר את עונש המאסר שהושת עליו, לא מוכן להיכנע להחלטות האחרונות בעניין בקשתו לבטל את תנאי המעצר הלילי שנקבעו לו עם שחרורו, והיום (חמישי) באמצעות פרקליטיו עורכי הדין ציון אמיר ושני אילוז, עתר לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כדי שיכריע בעניינו.



כזכור, הוא הורשע בעבירות של אונס ועבירות מין אחרות, ונגזר עליו עונש מאסר בן שבע שנים. בדצמבר שעבר נעתרה וועדת השחרורים לעתירתו והחליטה לקצר שנתיים מעונש המאסר שהושת עליו, ובהחלטתה קבעה כי עד לתום תקופת המאסר בדצמבר 2018 הוא ישהה במעצר לילי.



את הבקשה להתניה זו העלו הפרקליטות והמשטרה, שטענו כי יש לנהוג עם קצב כפי שנוהגים עם כלל עברייני המין והאנסים שמשתחררים מהכלא והם מוגדרים כאסירים ברישיון.



עוד טענה המדינה כי בבוא הוועדה לדון בבקשה היא צריכה לקחת בחשבון גם את הקורבנות, נפגעות העבירות. במשטרה טענו כי יכולת הפיקוח והמעקב אחרי אסירים מסוג אלו בשעות הלילה נפגמת וכמעט בלתי אפשרית.



קצב, באמצעות עורכי הדין אמיר ואילוז, כאמור, עתרו גם לנשיא המדינה ראובן ריבלין, כדי שיחון אותו, אולם זה החליט לדחות את העתירה. באפריל שעבר הגיש קצב בקשה לוועדת השחרורים, אולם בהמלצת הפרקליטות והמשטרה נדחתה הבקשה.



החלטה דומה התקבלה בחודש שעבר, אך הנשיא לשעבר לא מוכן לוותר על חירותו ואתמול, כאמור, הגיש את העתירה לבית המשפט המחוזי כדי שיבטל את החלטת וועדת השחרורים.



בעתירה נטען כי מכיוון שהנשיא לשעבר עבר ועובר תהליך שיקומי, וכבר נקבע כי לא נשקפת ממנו כל מסוכנות, אין יותר שום טעם במעצר הלילי למעט העובדה שהוא כלוא בחדרו החל מהשעה 22.00 בלילה.



עו"ד ציון אמיר הסביר. "אנחנו חושבים שמכיוון שמדובר באדם בן 72, שריצה את עונש המאסר שלו בגין מעשים שאירעו לפני כ-20 שנים, ובשל העובדה שנאמר עליו בכל דוח אפשרי של גורמי הטיפול בשב"ס שלא נשקפת ממנו כל מסוכנות, וזו עמדתם לאורך כל השנים - הותרת התנאי למעצר בית לילי הוא בלתי סביר בעליל ואינו משרת כל תכלית ראויה זולת השפלתו וביזויו להיות כלוא בחדרו החל משעה 22.00". הוא הוסיף כי "כל המערכות וכל גורמי הטיפול מציינים במפורש שממר קצב לא נשקפת כל מסוכנות לכן אין שום טעם להותיר את התנאי האמור".