השחקן ליאור אשכנזי, המככב בסרט "פוקסטרוט", הגיב הבוקר (שישי) בכאן ב' לראשונה לידיעה לפיה הסרט הישראלי נבחר לאחד המועמדים לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הזר, כשאמר כי "התחושה נהדרת". מלבד זאת, הוא הצהיר כי "זו לא אצבע בעין למירי רגב, העיסוק הוא לא בא ובהתבטאויות שלה". 



"עבדנו על זה מאוד קשה", הסביר אשכנזי, שהסביר: "זה כלל רדיפה אחרי חברי אקדמיה ונוכחות בהקרנות. המירוץ על הכניסה לחמישייה רק התחיל, וזו תחרות קשה במיוחד השנה". עם זאת, הוא ציין כי "היינו ברשימות ויש לנו רוח גבית, אז הייתה איזו אופטימיות לגבי זה". 



לדבריו, "ברוב הביקורות המקדימות לסרט בחו"ל מדברים על תעתועי הגורל בסרט. אדם מכתיב את גורלו ולא יכול לשלוט בו, זה קצת כמו טרגדיה יוונית. בנוסף, כולם מדברים השכול, בפרט השכול הישראלי זה מאוד בולט בכל ביקורת על הסרט".



בתוך כך, בהתייחס לביקורת של שרת התרבות מירי רגב נגד הסרט, לפיה הוא פוגע בחיילי צה"ל, הוא אמר: "זה לא נכנס לדיון. זו לא אצבע בעין למירי רגב. אם הוא יזכה באוסקר, אז אולי זה יעלה". עם זאת, הוא הוסיף כי "אנחנו לא אהבנו את זה. בחו"ל מוזכר ששרת התרבות יצאה נגד הסרט - ממה שהם אומרים זה ממש לא השפיע. גם ה-BDS תקפו אותנו על הסרט".