אלפי מפגינים צעדו הערב (שבת) בשדרות רוטשילד בתל אביב במחאה על מה שהם מכנים השחיתות השלטונית של ממשלת נתניהו. זהו השבוע השלישי ברציפות שהמחאה, שהתקיימה בעבר בפתח תקווה, מתקיימת במרכז תל אביב. הסדר באזור נשמר אבל נוצרו עומסי תנועה במרכז העיר בשל סגירת שדרות רוטשילד וחלק מרחוב אלנבי לתנועת כלי רכב. בין המוחים הערב נמצא הרב יובל שרלו, מבכירי הציונות הדתית.



המחאה בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

"אני רחוק מלהיות איש שמאל ואני קרוב מאוד למלחמה בשחיתות ובשרשרת החוקים שהממשלה רוצה להעביר", אמר הרב שרלו. "אני הולך לומר לציבור שחלק מהדברים חוצים קווים. בוודאי שיש עליי ביקורת ויש תמיכה, אני מעריך שהרוב מבקרים, אבל אני מאמין שיש הזדמנות לחצות מחנות וזה חשוב יותר מכל דבר אחר". שרלו הוסיף: "אני רוצה שתהיה חצייה פוליטית, שהמאבק בשחיתות לא יהיה קשור לשאלת ימין ושמאל. אם נחצה את הקווים בתחום הזה יהיו אפשריות יותר טובות".


מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה וממובילי המחאה, אמר: "אף אחד לא יפחיד אותנו ולא ירתיע אותנו. נמשיך את מחאת החורף". עוזי ארד, שכיהן כראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בעצרת: "כאשר מילאתי את תפקידי לצידו, בעוד אני מתוקף תפקידי כראש המל"ל דוחף ודורש התנהלות לפי החוק, מפני שהחוק קודש בדם, נתניהו לא קיבל את זה. הוא פיתח טיעון שהוא חופשי לנהל על פי סגנונו את ענייני המדינה ברמה הלאומית ואם הדבר מנוגד לחוק - זכותו לפרש את החוק ולנהל בדרכו".

ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון, אמר: "האמירה שכאשר שורפים את דגלי ישראל בערים בעולם עלינו להתאחד מול האיומים האמיתיים ולא להפגין נגד השחיתות השלטונית הדגימה לי, באיחור מה, היכן עליי להיות. באתי להגיד לראש הממשלה את מה שהוא עדיין מסרב להאמין: השחיתות השלטונית מסוכנת לישראל יותר מחמאס, יותר מחיזבאללה ואף יותר מאיראן".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הגיב הערב למחאה ולהשתתפות הרב שרלו בה בראיון לאיילה חסון בערוץ עשר. "זו הפגנה של עשרות אלפי ישראלים טובים, יש שם גם אנשי ימין", אמר גבאי. "אם הרב שרלו מגיע לשם לדבר, אנחנו רואים גם אצל הימין אנשים שמתחילים לדבר נגד השחיתות. נקעה נפשו של הציבור מהשחיתות. הציבור מסתכל ורואה את דני דנון שחילק כסף לפעילי ליכוד. מישהו קרא לו לארץ? ראש הממשלה התבטא על זה? התייחס לזה? כלום". 
 
מבין השלטים שהונפו בהפגנה: "יחד מול אויבינו ונגד המושחתים", "מושחתים הביתה", "מטאטאים את המושחתים", "מושחתים הביתה" ו"באנו שחיתות לגרש". המפגינים הדליקו נרות חנוכה תחת הכותרת: "באנו חושך לגרש". סיגלית, ממארגנות ההפגנה, אמרה: "בגלל שוד הגז יש זיהום אוויר ואנשים מכל המפלגות חלו באסטמה. זה בגלל השחיתות הציבורית. אנשים צריכים לבחור בין אוכל לתרופות. כל אחד מאיתנו יהיה יום אחד זקן. מי שלא יהיה לו כסף לשים כסף במעטפה - יהיה בסוף התור. בושה! זו שחיתות ציבורית".

בפינת רוטשילד-הרצל הפגינו במתחם מגודר כ-20 פעילי ליכוד. הם הניפו דגלי ישראל ובסמוך נשאו מפגינים שלטים: "מושחתים הביתה". המשטרה חצצה בין המחנות על מנת למנוע עימותים. אחד מאנשי הליכוד הניף שלט: "צבועים נמאסתם", ואחד הדוברים כינה את המפגינים: "מפונקי רוטשילד".

המחאה ברוטשילד. צילום: אבשלום ששוני
המחאה ברוטשילד. צילום: אבשלום ששוני