למרות הביקורת הקשה באיחוד האירופי על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בעקבות הכרזתו שהוא מכיר בירושלים כבירת ישראל, בכיר צרפתי הביע היום (שבת) עמדה קצת מפתיעה. "מזה כמה שבועות עומדת על הפרק היוזמה במדינית של הנשיא טראמפ", אמר שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן . "אם יוזמה זו תביא לחידושו של תהליך השלום - נתייצב מאחוריה". לדבריו, צרפת מוכנה להצטרף לכל תהליך שלום שיוצע. "הפלסטינים זקוקים לתקווה, ועל ישראל להפגין אחריות", אמר.



גם הודעת נשיא מועצת האיחוד האירופי דונלד טוסק אתמול היתה יותר מתונה מכפי שניתן היה לצפות. בתום ארוחת הערב של מנהיגי האיחוד האירופי, שהתכנסו לוועידת פסגה בבריסל, צייץ טוסק כי "מנהיגי האיחוד חזרו על מחוייבותם האיתנה לפתרון של שתי מדינות. בהקשר זה, עמדת האיחוד האירופי לגבי ירושלים לא השתנתה". לא היתה זו ההכרזה החד משמעית נגד הכרזת טראמפ, שאליה כיוונו יוזם הדיון, ראש ממשלת בלגיה שרל מישל, או נשיא צרפת עמנואל מקרון.



מי שהפגין עמדה חיובית אפילו יותר כלפי טראמפ וישראל הוא דווקא שר החוץ של סעודיה עדל אל-ג'וביר . בראיונות לתקשורת בפריז , שם השתתף בוועידת התמיכה בכוח הבינלאומי שנלחם בג'יהאדיסטים במרכז אפריקה, הוא אמר שהוא סבור שטראמפ ממשיך להיות מתווך הוגן בסכסוך הישראלי-פלסטיני.



"יש לנו מפת דרכים להסדר", אמר. "אנחנו חושבים שהממשל האמריקני רציני . אני יודע שארצות הברית עובדת על תוכנית שלום והתייעצה עם כל הצדדים, כולל סעודיה, לגבי הרעיונות. אני יודע שהם שילבו בתוכנית את הנקודות שהציגו כל הצדדים. הם אמרו שהם זקוקים לקצת זמן כדי לעשות סינתזה ולהציג תוכנית. אנחנו מחכים לרגע הזה כדי להתקדם ולשים סוף-סוף קץ לסכסוך. עמדת סעודיה לגבי הפתרון נותרה זו של יוזמת השלום הערבית. דהיינו, "שמירה על קווי 1967, עם תיקונים קלים, ומזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית".