שר הביטחון אביגדור ליברמן, החליט לאחר התייעצות עם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, למנות את תא"ל במיל' כמיל אבו-רוקון למתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש). אבו-רוקון יועלה עם מינויו, לאחר יום העצמאות, לדרגת אלוף ויחליף את המתפ"ש הנוכחי, אלוף יואב (פולי) מרדכי. בכך יסיים האלוף מרדכי קדנציה של למעלה מארבע שנים בתפקידו הנוכחי ולמעלה מ-36 שנים בשירות במערכת הביטחון.



אבו-רוקון (58), בוגר תואר ראשון במזרח תיכון ותואר שני ביחסים בינלאומיים הוא בן העדה הדרוזית המתגורר בעוספיה. הוא נשוי ואב לשלושה המשרת במערכת הביטחון כ-40 שנים. בשירותו בצה"ל כיהן אבו-רוקון במגוון רחב של תפקידים במנהל האזרחי, בהם: מושל טול-כרם, מפקד יחידת התאום והקישור לעזה, סגן מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון.



בשנת 2002 הועלה אבו-רוקון לדרגת תא"ל וכיהן כסגן מתאם הפעולות בשטחים. כשנה לאחר שחרורו מצה"ל, בשנת 2007, נקרא אבו רוקון חזרה לשירות בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" והתמנה בשנית לסגן מתאם הפעולות בשטחים. בשנת 2010 מונה לעמוד בראש רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון (רמי"ם), שאחראית על אזרוח המעברים היבשתיים בין ישראל לרצועת עזה (ארז וכרם שלום) ולאורך התפר המערבי ביהודה ושומרון. 



ליברמן: "התרשמתי מניסיונו"


שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר בהודעה על המינוי כי "אבו-רוקון הוא אחד המומחים הגדולים במדינת ישראל לזירה הפלסטינית. התרשמתי מאוד מידיעותיו ומניסיונו בניהול מערכות גדולות בתפקידו הנוכחי כראש רשות המעברים במשרד הביטחון. אני סבור שאין מתאים ממנו לתפקיד החשוב והרגיש כל כך, בעת הזאת".



על האלוף מרדכי אמר שר הביטחון: "פולי הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל, גם לאחר שיסיים את תפקידו אני בטוח שמדינת ישראל תמשיך להיעזר בכישוריו הייחודיים".



מסיים 36 שנים במערכת הביטחון. פולי מרדכי. צילום: רוני שוצר, פלאש 90



שיח' מואפק טאריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, אמר בעקבות המינוי: "אני מברך את שר הביטחון ואת הרמטכ"ל על בחירתם לקדם את תא"ל כמיל אבו רוקון לדרגת אלוף ולמנותו למתאם הפעולות בשטחים, במקומו של אלוף יואב (פולי) מרדכי במיוחד בתקופה רגישה ביחסי ישראל והפלסטינים. ניסיונו הצבאי העשיר של תא"ל אבו רוקון מוכיח כי מדובר במינוי הנכון בזמן הנכון של קצין מוערך לתפקיד חשוב. אני מאחל לו בהצלחה בתפקידו החדש".