אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה (שני) במועצה האזורית חוף אשקלון. דובר צה"ל מסר כי רקטה שוגרה מעזה אך נחתה בשטח הרצועה. שתי רקטות שוגרו אמש לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון, ואחת מהן התפוצצה בתוך יישוב סמוך לגבול הרצועה. כתוצאה מהפיצוץ נגרם נזק לאחד המבנים ביישוב אך לא היו נפגעים, רקטה נוספת נחתה בשטח הרצועה. מקורות פלסטינים מדווחים כי בעקבות השיגורים, מטוסי צה"ל טסים כעת מעל לשמי הרצועה. שיגור הרקטות קוטע רצף של שקט יחסי באזור.

תושבי היישוב שנפגע מהרקטה הביעו את חששם מהעתיד לבוא ואמרו כי פחדם הגדול ביותר הוא איום המנהרות. שייק'ה שקד, ממייסדי היישוב שנפגע סיפר ל"מעריב אונליין" על תחושותיו לאחר שמע האזעקה והפיצוץ. "אני לא מכיר אף אדם בעולם שהיה שמח או רגוע שמתפוצץ לו פתאום פצמ"ר או רקטה ליד הבית״, סיפר שקד, והוסיף:  ״לי ברור שיהיה הרבה מאד מתח בחצי השנה הקרובה.אני מקווה ומתפלל שבמירוץ המנהרות, אנחנו "נשיג" אותם. המצב כיום מזכיר לי את התקופה שלפני מבצע "צוק איתן". אני רק מקווה שנגיע לקיץ בשלום", הוא אמר בדאגה.

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, בתגובה לירי הרקטה הערב: "הערב, שוב אזעקת צבע אדום ביישובי עוטף עזה והפעם יש גם נזק לבתי תושבים וב''ה אין פגיעה בגוף ובנפש. אנו מצפים ודורשים כי כוחות הביטחון יגיבו בעוצמה ויבהירו לטרוריסטים כי מדינת ישראל נחושה שלא לאפשר את המשך הירי. אנחנו לא מוכנים שמצב החירום יהפוך לשגרת חיינו ושבים ואומרים בשפה ברורה שאנו חזקים ונחושים ומחזקים את כוחות הביטחון".


ראש המועצה האזורית חוף אשקלון הוסיף: "'הטיפטוף' הוא לא מצב נורמלי. אנו לא מוכנים לקבל זאת כנורמה של חיי היום יום . משחקי הכוחות בן חמאס לשאר האירגונים הוא לא מעניננו. החמאס הוא הריבון בעזה והוא נושא באחריות ואיתו צריך להתחשבן", אמר והוסיף כי במועצה קיים 'מרכז חוסן' שנותן מענה רגשי לתושבים אשר מתמודדים עם חרדות טלפון, בטלפון: 08-6775598 או 050-2241534.




התקופה המתוחה ביותר מאז "צוק איתן"

כזכור, מאז שהצהיר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי מדינתו מכירה בירושלים כבירת ישראל, החלו ארגוני טרור ברצועת עזה בשיגור רקטות לעבר ישראל,  בכמות הגבוהה ביותר מאז סיום מבצע "צוק איתן" בשנת 2014. עם זאת, נראה שבשלב זה ארגון חמאס אמנם לא משגר בעצמו רקטות לעבר ישראל, אך לא מונע שיגורים שכאלה בידי ארגונים אחרים. 

ביום שישי לפני שבוע שתי רקטות פגעו בשדרות וגרמו שם לנזק ברכוש. אחת הרקטות שפגעה ביישוב גרמה לנזק למספר כלי רכב ולנפגעת חרדה אחת ביישוב, הרקטה השנייה פגעה בגן ילדים, אך בשל השעה, בנס נמנע אסון כבד הרבה יותר, וזאת מכיוון שבשעת הערב המאוחרת לא היו ילדים בגן.