פנחס בן איתן, יו"ר ועד עובדי טבע במפעל המשאפים, זועם על דברי מקבילו במפעל הטבליות, איציק בן סימון, על כך שיפוצץ את המפעל במידה ולא יצומצמו הפיטורים הצפויים. בשיחה היום (שני) עם 'מעריב אונליין' אמר ש"אני לא יודע מה יש להם בטבליות. יש להם בעיה. אני לא עוסק עם מפלגות לא עם ליכוד ולא עם מערך. הם מזמינים את השר חיים כץ, לא יודע מה הוא יכול לעזור. המטרה שלנו היא למען ירושלים, המטרה שלנו שלא יסגרו מפעלים בישראל.



"אני לא רוצה לפוצץ את המפעל. אני לא מפוצץ שום מפעל", הוסיף, "נכון שלפעמים נכנסים לכל מיני אמוציות לא טובות, אבל צריך לשמור על פרופורציה. אני מאמין שכחלון עם נתניהו יש להם ארגז כלים. אני מאמין שהוא יעזור לנו. אנשים עייפים מהלילה, עובד התעלף. אנחנו מדברים בשפה ברורה ומטרות ממוקדות ולא עושים שטויות ולא מפוצצים אנשים. זה לא טבע לפוצץ בלוני גז. אנחנו עם רגלים מוצקות על הקרקע".



עובדי טבע מפגינים בירושלים. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

פנחס בר איתן ביחד עם חברות הוועד רחל דוד ושרה קרלה. צילום: רון אסל



המתבצרים במפעל המשאפים. צילום: רחל דוד



"צריך לשמור על איפוק מסוים כי בסך הכל מתנהל מסע ומתן עם ניסנקורן וכחלון", הוסיף, "לא להיכנס לדברים שאנחנו לא צריכים להגיע אליהם. מה שהם עושים שהם מנסים לחבל במשא ומתן זה גרוע מאוד. קראנו להם לבוא אבל הם מנסים לעשות שטויות. המטרה היא התעשייה בארץ ישראל".



"אני עובד 44 שנה אני מהוועדים המיתולוגיים של המדינה. העובד הכי ותיק של טבע בארץ ובעולם", המשיך, "אני ב-74' התחלתי לעבוד. המפעל שמה הוא בסך הכל תשע שנים. כאן זאת ספינת הדגל. במקום הזה אלי הורביץ רצה להקים מפעל, ליד גבעת התחמושת שנשפך פה הרבה דם. זאת ספינת הדגל ולא המפעל של הטבליות. אנחנו היסודות. אני לא מעוניין לשמוע על איציק בן סימון".



בן סימון אמר בראיון לרדיו "גלי ישראל" כי "יש לנו חומרים נפיצים ורעילים שיכולים לסגור את המדינה ל-3-4 חודשים וזו לא אמירה של סתם. אתה יכול לשמוע מאיכות הסביבה, אם המפעל הזה יבער - 3 חודשים ייפנו את כל ירושלים. לא את מפעל הטבליות, את כל ירושלים ייפנו". בנוסף אמר: "אנחנו נבעיר את המפעל. המפעל שלנו פצצה מתקתקת. ברגע שההחלטה תהיה סופית והחרב תשחט אותנו, אנחנו נשחט בתוך המפעל, כן. "תמות נפשי עם פלישתים'".



ההשבתה מלאה של הפעילות במפעלי חברת טבע נמשכת גם היום. המקומות ששובתים הם מטה החברה הגלובלי בפתח תקווה, מפעל טבע מדיקל באשדוד, מפעל טבע פלנטקס בנתניה ובמפעלי החברה בירושלים שהעובדים מתבצרים בהם החל מאתמול. השבתה חלקית של הפעילות תהיה באתר טבע כפר סבא, שבו תופסק הפעילות בין השעות 12:00-16:00. בסמוך לאתרי החברה בקריית שמונה, בנתניה, ברמת חובב ובשוהם ייערכו אסיפות הסברה.