פגישתם של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן עם נציגי הוועדים של חברת טבע התקיימה היום (שני) במשרד האוצר בירושלים. שר האוצר, משה כחלון אמר כי "ממשלת ישראל עומדת מאחורי עובדי טבע ולא תפקיר אותם. הממשלה תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי לנסות ולהביא לצמצום מספר המפוטרים וסגירת מפעלים". כחלון אמור להיפגש מחר עם מנכ"ל טבע קאר שולץ.



"הקרב הגדול הוא לצמצום מספרי המפוטרים. חייבים להשאיר את טבע חזקה בישראל ולהציל את מפעלי טבע בירושלים. אני לא מבדיל ולא עושה הבחנות בין עובדים, ללא קשר לזהות הייצוג שלהם. מטה טבע חייב להישאר בארץ ולא בשום מקום אחר. אנו מתמודדים כאן עם מגה אירוע שהכלכלה הישראלית לא ראתה שנים ועל הממשלה, ההסתדרות והעובדים לשלב ידיים במאבק הזה למען עתיד טבע והבטחת מעמדה של התעשייה בישראל".



שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר כי "הדרישה מהנהלת טבע ומהמנכ"ל היא לממש את מחויבותה למדינת ישראל שעליה הצהירו לפני כשבוע, למנוע את סגירת המפעל בירושלים ולצמצם את מספר המפוטרים".



 



ליאור קלימי, עובד טבע שהתבצר במפעל בירושלים במהלך הלילה סיפר בראיון ל-103FM על התחושות הקשות והמאבק נגד הפיטורים הצפויים. "היינו במפעל במהלך כל הלילה, היה לא פשוט. דאגו לנו למזרנים ושקי שינה וישנו בתוך המפעל. השר חיים כץ הגיע והביע את תמיכתו במאבק שלנו. אנחנו רוצים שיתחילו להזיז דברים ויתחילו לדבר איתנו", אמר.

"ביצעו בנו פשע נורא ומנסים לסגור לנו מפעל רווחי ומצליח", הוסיף,"אני עובד כבר שמונה שנים במפעל יחד עם אשתי, טענו שהמפעל שלנו לא מייצר ואינו רווחי אך זה לא נכון. ישנם המון זוגות שעובדים במפעל בדיוק כמוני, נתתי את החיים שלי לעבודה הזו. עד סוף הרבעון רוצים לפטר כ-300 עובדים. תמיד היה לנו טוב והמפעל עבד, היום אנחנו מגלים דברים ורואים את המשכורות הגבוהות שקיבלו בהנהלה. זה צורם לנו".

על המשך המאבק אמר קלימי כי "אני ועוד 500 עובדים ממשיכים להתבצר במפעל. כל המקרה הזה גדול עלינו, אנחנו לא יודעים איך הגענו למצב הזה. מדובר על 900 משפחות שעומדות לאבד את מקום עבודתם".

עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן