למרות שטכנית אנחנו נמצאים במאה ה-21, הרבה בני אדם נשארו מבחינה מנטלית בימי המערות. אומנם בחלק מן המקרים זה קורה במדינות עולם שלישי, אבל גם אצלנו במערב ישנה הסתכלות מיושנת על החיים, על נישואים ועל שוויון בין המינים. לאחרונה, בעל שלא הבין למה אשתו מעזה לצאת ולו לרגע מהמטבח, החליט ללמד אותה לקח ורצח אותה עם חרב קטנה.



באמאיי טאנקו, 50, מהכפר מאיגוגה במריטה, ניגריה, סיפר למשטרה שאשתו הצעירה בת ה-30 סירבה להכין לו אוכל במשך חמישה ימים רצופים, מה שהותיר אותו גווע ברעב ומאוד עצבני. הוא לא הסביר מדוע לא ניגש למטבח ופשוט הכין לעצמו אוכל. על פי סוכנות הידיעות של ניגריה, כאשר אשתו שוב סירבה להכין לו אוכל בין השניים התפתח ריב סוער, במהלכו טאנקו דקר למוות את אשתו עם חרב קטנה.



"אשתי נהנתה לא לתת לי אוכל בזמן, וכשהייתי מתלונן הייתה מתעללת בי. היא מעולם לא נתנה לי אוכל בזמן שביקשתי", סיפר טאנקו בשימוע הראשון שלו בבית המשפט, והסביר שההתעללות באה לידי ביטויי בכך שהיא לעגה לו. "היא אפילו ביקשה מבתנו בת ה-10 לעשות כמוה".


באמאי טאנקו. צילום מסך
באמאי טאנקו. צילום מסך



דובר המשטרה, פיטר סאנדיי סיפר כי טאנקו ניסה להיפטר ללא הצלחה מכלי הנשק, וזרק אותו לשיח בקרבת מקום. הוא הוסיף שהרצח נחשף לאחר שטאנקו הלך לשכניו וסיפר להם מה עשה. הוא גם התוודה מיד על מעשיו בחקירת המשטרה. "אני מצטער, אני מאוד מאוד מצטער על מה שקרה", סיפר.  "זה מעשה ידיו של השטן, ואני מתפלל שבני משפחתה של אשתי ימצאו מקום בלבם לסלוח לי. אני מתחרט על כל מעשיי". עצתו לגברים אחרים שממהרים לכעוס, היא לשלוט בעצמם כדי שלא יעשו משהו שיתחרטו עליו, כפי שהוא עשה.