מי לא היה רוצה יום לקבל הודעה משמחת, לפיה דוד עשיר מאמריקה הוריש לכם מיליונים. זה בהחלט נדיר אבל לפעמים זה קורה, ובצורה די ביזארית. כמו מה שקרה למשפחה מבמוורדה, גרמניה, שהופתעה לקבל בירושה סכום אדיר, אבל עם מלכוד. הירושה הגיעה אליהם במיליוני מטבעות במשקל כמה טונות. כדי שיוכלו להשתמש בירושה ובכלל, לדעת את סכומה, היה עליהם להמיר זאת לכסף שניתן להשתמש בו, משימה שהתבררה כקשה למדי. 



הכל החל לפני כ-30 שנה, כאשר בן משפחה, במקצועו נהג משאית, החל לאסוף פפנינג (מטבע שהיה נהוג בעבר בגרמניה), כדי שיום אחד יוכל לתת למשפחתו. לאחר מותו, קיבלו ממנו בני משפחתו את אוסף המטבעות האדיר, שכלל מעל 1.2 מיליון מטבעות במשקל של סביב ה-2.5 טונות. הבעיה הייתה כמובן שהם לא ממש יכלו להשתמש בכסף כפי שהוא, בעיקר כי מדובר במטבעות שכבר הוצאו משימוש, וכן בכלל, מטבעות בכמות כה גדולה הם לא כל כך פרקטיים לנשיאה. פרט שולי נבע גם מהסקרנות לגלות כמה הם ירשו.

למזלם הרב, הם מצאו בנק בגרמניה, בונדסבנק, שעדיין מקבל מטבעות ישנים וגם הסכים לספור עבורם אתם המטבעות. בדרך כלל, כאשר מדובר בכמות מטבעות גדולה משתמשים במכונות מיוחדות לספירה, אבל במקרה הזה זה לא היה אפשרי כי חלק מהמטבעות הפכו חלודים ונדבקו לאחרים. אי לכך, לא היה מנוס מלספור את המטבעות ידנית, משימה קשה אליה נרתם בנקאי בשם ולפגנג קמריט, שבילה את חצי השנה האחרונה בספירת המטבעות, תוך כדי ביצוע המטלות השגרתיות של תפקידו בבנק.



השבוע הוא סוף כל סוף סיים לספור את הירושה, שהסתכמה ב-8,000 יורו (9,400 דולרים, 33,157 שקלים) בלבד. "החזקתי כל מטבע בידי", סיפר קמריט ל-NDR1. "אני נהנה לעשות דברים כאלו, אז במובן הזה זו לא הייתה בעיה". יודעי דבר מהבונדסבנק מעריכים כי סך הכל תושבי המדינה מחזיקים בכמות מטבעות שמסתכמת ב-12.65 מיליארדים. למזלם, יש בנק שעדיין מוכן לקבל אותם ולהחליפם לכסף שמיש. 



via GIPHY