אף אחד לא אוהב להזדקן, והאבסורד הוא שבכל עשור בחיים שלנו נדמה לנו שאנו זקנים, אבל כשמגיע העשור הבא אנו מסתכלים לאחור ובוכים שאנחנו לא בגיל הזה. כך שבעצם לכל עשור בחיים יש סוג של משבר, אבל זה שמקבל הכי הרבה לגיטימציה הוא משבר גיל העמידה, שמתרחש בגילאי ה-40 פלוס, בעיקר בקרב גברים. הגיל הממוצע למשבר הוא סביב 46-47, בתקופה זו אנשים, בעיקר גברים, מתחילים לדאוג שלא חיו מספיק ושהם מזדקנים, ומעוניינים לאחוז בנעוריהם. בדרך כלל הם עושים זאת על ידי עשיית שינוי דרסטי בחייהם, זה יכול להיות בכל תחום, אך בעיקר סביב מערכות יחסים, קריירה וכסף.



על פי סקר חדש גברים במשבר אמצע החיים נוטים בעיקר להוציא את התסכול שלהם על קניות מוגזמות, כדי לשפר את ההרגשה שלהם. במחקר של חברת Healthspan, השתתפו 1,000 גברים ונשים, בגילאי ה-40 פלוס, כשהגברים התבקשו לספר על ההוצאות שלהם סביב המשבר, והנשים התבקשו לספר על מה שהמשבר עושה להן, כרעיות ובנות זוג. נתחיל מזה שמעל מחצית אמרו שהם מרגישים שאיבדו את הניצוץ של החיים כשהגיעו לעשור הזה, ו-37% אמרו שהניצוץ אבד ממערכות היחסים הרומנטיות שלהם. תחושות אלו גרמו להם להוציא המון כסף, כששליש מהגברים הודו שהוציאו בממוצע 2,106 יורו על אופנועים, חופשה חלומית, צעצועי מין או כל דבר אחר כדי לעודד את עצמם. היו מי שאף הוציאו סביב ה-70,000 יורו על מכוניות יוקרתיות, ככל הנראה כי יש להם די כסף לכך או שהם מכרו את הכליות שלהם.



בעוד שעבור שליש מהמשתתפים הטריגר למסע הקניות היה הגיל עצמו, עבור אחרים זה היה מעט שונה. "מעל רבע מהמשתתפים דיווחו שחוו בעיה בריאותית מבהילה שקדמה למסע הקניות שלהם", הסבירה ד"ר שרה ברוואר מטעם החברה. אחרים, לדבריה, חוו בעיות קטנות יותר אך מעיקות, כמו ירידה ברמת האנרגיה. הבעיות הבריאותיות שהגיעו עם הגיל גרמו לגברים להבין שהם לא אלמותיים ומתחילים להזדקן. 


חלק מהגברים במשבר נטו להוציא סכומי ענק על מכוניות. צילום: אינגאימג
חלק מהגברים במשבר נטו להוציא סכומי ענק על מכוניות. צילום: אינגאימג


למרות שגם נשים חוות משבר כזה, הסקר התמקד במה שהוא עושה לגברים, ובהשפעה שלו על בנות זוגם. כשליש מהן ענו שהמשברים של בני הזוג עוררו מריבות, וכמעט רבע הודו כי הן אפילו לא היו מודעות לכמות שהוציאו. "עבור חלק מהגברים, דרך להתמודד עם הרגשות סביב גיל המעבר הן על ידי ביצוע החלטות גורליות סביב מערכות יחסים וכסף", הסבירה מג ארול, פסיכולוגית מטעם החברה.

20 הדברים שגברים נוטים לקנות בגיל העמידה:
 
1. חופשה יוקרתית
2. גאדג'ט
3. מכונית ספורט
4. בגדי מעצבים
5. קעקועים
6. שעון יוקרה
7. צעצועי מין
8. בית
9. מנוי לחדר כושר
10. פלייסטיישן/אקסבוקס/אחר
11. טיול מסביב לעולם
12. אלכוהול יקר
13. תספורת חדשה/צבע חדש
14. כלי נגינה
14. תכשיט
16. שיפוץ גדול בבית
17. אופנוע
18. אופניים יקרות
19. כרטיס לפסטיבל מוזיקה
20 כרטיס להופעת מוזיקה