לא כולם רוצים ילדים או אוהבים אותם ואין בכך כל רע, הבעיה מתחילה כשמניעת הגעתם לעולם הופכת פלילית. באותה מידה שאסור להכריח אישה לשמור על העובר אם נכנסה להריון, כך אסור לגרום לה להפיל אותו בכוח בניגוד לרצונה. לאחרונה רופא גרם לבת זוגו להפיל ועלול להיות מואשם ברצח, לאחר ששם לה כדור להפסקת הריון בשתייה.



סיקנדר עמרן, 32, בדיוק עבר מניו-יורק לווירג'יניה עבור עבודה חדשה, כשגילה שבת הזוג שלו מזה שלוש שנים, ברוק פיסק, 37, בהריון. פיסק סיפרה שעמרן, רופא במקצועו, אמר לה בטלפון שהוא לא מעוניין בילד וניסה לשכנע אותה לעבור הפלה. על מנת לדון בעניין יותר לעומק, פיסק הגיעה לבקר אותו בביתו החדש, כשהייתה כבר קצת אחרי החודש הרביעי להריונה. "הוא לא רצה תינוק כך שהוא ניסה לשכנע אותי לעבור הפלה, מה שלא רציתי לעשות", סיפרה לחדשות WROC. לדבריה היו בעיות במערכת היחסים עוד קודם לכן, והם נפרדו וחזרו מספר רב של פעמים במהלך שלוש שנים.



אבל למרות שאולי השניים היו יכולים להגיע למסקנה שהם לא צריכים להיות יחד, ברוק לא חשבה לרגע שעמרן ינקוט באמצעים פליליים כדי השיג את שלו. כאשר הגיש לה תה, היא שתתה את כולו ללא חשש, אבל אז הבחינה במשהו מוזר בתחתית הכוס. "כששתיתי את התה בערב הגעתי עד לסוף הכוס", סיפרה. "היה חומר גרגרי בפנים וכשהסתכלתי על זה יכולתי לראות שזו תרופה שרוסקה". כמה שעות לאחר מכן, ברוק החלה לחוות צירים, ובשלב זה עמרן התוודה כי שם לה כדור הפלה בתוך התה. "הוא מיד התחיל לבכות ואמר שהוא אדם נורא ושהוא עשה מה שאני חושבת שהוא עשה", הסבירה ברוק.



ברוק פיסק. צילום מסך
ברוק פיסק. צילום מסך



היא הובהלה לבית החולים, שם עברה צירי לידה והפילה את העובר, ממין זכר. מהבדיקות, התברר שבמערכת שלה הייתה תרופת מיסופרוסטול, שמשמשת בין היתר להפסקת הריון. "לדברי האחות, מספיקים 200 מיליגרם כדי לזרז צירים. הוא נתן לי 800", סיפרה. ברוק החלה מיד בהליכים משפטיים נגד בן הזוג, וכבר הספיקה להופיע בשימוע הראשון נגדו. אם יימצא אשם, עמרן עלול להיות מואשם בגרימת הפלה ורצח עובר. המשפט נגדו צפוי להתחיל רק בחודש מרץ, ובינתיים הוא שוהה במעצר.


 


סידנדר עמרן, תמונת מעצר. צילום מסך
סידנדר עמרן, תמונת מעצר. צילום מסך