סרטון שהופץ בימים האחרונים ברשתות הפלסטיניות, ובו רואים מספר נערות פלסטיניות תוקפות חיילי צה"ל בכפר נבי סלאח שביהודה ושומרון, הוביל היום (שני) לפתיחת תחקיר צה"לי בנוגע להתנהלות החיילים, שלא הגיבו לפרובוקציה, ואף נהדפו מהמקום בו הוצבו וייבדק האם האיפוק שהדגימו היה נכון או שעליהם היה להפעיל כוח אל מול האלימות שהופגנה כלפיהם.



נערות פלסטיניות תוקפות חייל

בסרטון, שצולם לאחר עימותים שאירעו בכפר, נראות ארבע נערות פלסטיניות, כאשר אחת מהן היא עאהד תמימי - שידועה בכך שהיא מתגרה בחיילים שמגיעים לכפר, ואף זכתה לתשבוחות מצד הפלסטינים על הפרובוקציות אותן היא מייצרת, תוקפות והודפות זוג חיילים שהוצבו מחוץ לביתן בכפר, תוך שהן  צועקות לעברם: "צא מכאן או שאבעט בכם".




ברשות הפלסטינית דווקא תוקפים את הילדות



במשך כל הצילום, אפשר לשמוע את הצלמת מדרבנת את הילדות להפעיל אלימות כלפי החיילים ואומרת: "החיילים האלה מועפים מהבית, מתחבאים בתוך הבתים ומאחורי הגדרות של הבתים, יורים אש חיה וגז מדמיע על 'הבחורים' באופן ישיר". לאחר שהחיילים החלו להתרחק מהמקום, החלה הצלמת להתגרות בחיילים וקראה לעברם "לפי החוק הישראלי, כל חייל מחוייב שיופיע השם שלו גבי הבגדים שלו, אבל הם לא שמים שמות ולא כלום. תברח, תברח\ ואם תחזור תבל מכות, הבחורות מחכות לך!".



למרות שבמקרים הקודמים, התגובות לפעולות משפחת תמימי היו אוהדות, נראה שדווקא האיפוק שהפגינו החיילים גרמו לפלסטינים רבים לתקוף את המשפחה, ולטעון כי היא משתפת פעולה עם ישראל. אחד המגיבים כתב: "זה לא מאבק, אלא שואו. מי שנאבק בכיבוש לא צריך מצלמה". מגיב אחר הוסיף: ״הייתי נגד האנשים שתוקפים את המשפחה, אולם נראה לי שזה משרת את 'האויב הציוני' - שמשתמש בסרטונים מעין אלה כדי להוכיח שהוא הומאני"' מגיב נוסף אף העלה את החשד כי המשפחה "משתפת פעולה עם ישראל".