המשטרה פענחה את רצח יוסף גטאס, שנורה למוות ברכבו בחוף שקמונה באמצע החודש שעבר. לאחר חקירה סמויה, עצרו בסוף החודש שעבר חוקרי היחידה המרכזית של מחוז חוף גבר בן 41, לשעבר תושב כאבול המתגורר כיום בחיפה, בחשד לרצח. מחומר החקירה עולה כי הרקע לרצח היה חוב כספי. אתמול הגישה הפרקליטות כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד החשוד בגין רצח, עבירות בנשק ושיבוש מהלכי משפט.



מכתב האישום עולה כי ב-15 בנובמבר בשעות הערב, יצא הנאשם מביתו וצעד למינימרקט בשכונה שם פגש באקראי את המנוח. במעמד השיחה ביניהם דרש המנוח מהנאשם שיחזיר לו את חובו, זאת לאחר שבאותו יום התגלע ביניהם סכסוך על רקע אותו חוב כספי.

אירוע ירי בחיפה - צילום: דוברות איחוד הצלה


בתום השיחה חזר הנאשם והמנוח לבניין. הנאשם נכנס לרכבו, בו החזיק נשק והחל בנהיגה. לאחר מכן, נסע בעקבותיו המנוח עד אשר הגיעו לרחבת חניה הסמוכה למכון לחקר הימים והאגמים בחוף שקמונה בחיפה.



עוד עולה מהחקירה ומכתב האישום, כי לאחר שהחנו את רכביהם, התקרב הנאשם לעבר המנוח וירה לעברו כדור אחד. לאחר שגטאס התקרב לנאשם ונוצר ביניהם מגע,ירה בו הנאשם בשנית כדור נוסף מטווח קרוב אשר גרם לו להתמוטט על הקרקע. הנאשם, שהבחין בשני אנשים שהיו באותה העת ברחבת החניה, צעק לעברם "תכבו את הרכב", ניגש לרכבו ועזב את המקום. לאחר מכן, ניגשו האחים אל המנוח, ניסו לבצע בו פעולות החייאה והזעיקו משטרה ומד"א למקום. המנוח הובהל למרכז הרפואי רמב"ם, שם נקבע מותו.



לאחר אירוע הירי, הגיע הנאשם לביתו, לקח עמו תיק ובגדים ונסע לקרובי משפחתה של אשתו המתגוררים באזור ירושלים, שם בילה את הלילה ולמחרת, הותיר אצלם את בגדיו אותם לבש במהלך האירוע וחזר לחיפה. בהמשך הורה לבני משפחתו לזרוק את הבגדים שהשאיר בביתם, "בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי.



"הנאשם גרם למותו של המנוח בכוונה תחילה לאחר שהחליט להמית אותו, והמיתו בדם קר, בלי שקדמה התגרות למעשה", נכתב בכתב האישום. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.