נערה פלסטינית נעצרה הלילה לאחר שתועדה תוקפת את חיילי צה"ל בנבי סאלח. הנערה, עאהד תמימי, צולמה כשהיא מתגרה בחיילים שהגיעו לכפר ואף צעקה לעברם: "לכו או שאבעט בכם". לאחר מעצרה היא נחקרה בחשד לתקיפת קצין צה"ל וחייל ומעצרה אף הוארך בשלושה ימים. ישראלים רבים קראו להענישה על התנהגותה ושר הביטחון אביגדור ליברמן גיבה את החיילים. ואיך הגיבו ברשתות הערביות לתקרית? אורית פרלוב, חוקרת רשתות חברתיות בעולם הערבי מהמכון למחקרי ביטחון לאומי, בדקה מה היו התגובות בעולם הערבי. בשיחה עם
נערות פלסטיניות תוקפות חייל
בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, היא סיפרה כי הנערה מקבלת חיזוקים ועידודים ואף מכונה ע"י הגולשים כ"גל גדות הפלסטינית".

 


"המעצר של הבחורה נעשה לעיניים הישראליות. בעיניים הפלסטיניות היא גיבורה, היא מכונה 'גל גדות הפלסטינית'. הם מציגים אותה כלוחמת חופש לא בחיצוניות אלא כבחורה לוחמת שנאבקת ברוע המוחלט של צה"ל. מדברים על זה שהיא הולכת עם האגרופים שלה והקללות מול צה"ל החזק והגדול עם הנשק". היא הדגישה כי ברשת "לא מדברים על צה"ל כחלש ולא חושבים שהוא חלש אלא מציינים כמה היא חזקה כדי להעלות את תדמיתם".

"הפלסטינים רואים בה גיבורה ומתייחסים למאבק שלהם", ציינה פרלוב. "זו מלחמה על תדמית והילדים האלה נלחמים עם אגרופים מול 'הכוחות של הכיבוש'. העניין הוא שמאבקים צריכים סמלים והם מנסים לפחות לנצח את המלחמה על התדמית".

אז צה"ל איבד את התדמית שלו?
"צה"ל לא איבד את התדמית שלו כחזק. פשוט הנערה בהחלט נתפסת כדוד הקטן מול גוליית הגדול".