סרטון הנערה שמכה את חייל צה"ל עורר סערה גדולה, ופתח דיון נוקב על התנהלות צה"ל בנושא, והאם האיפוק היה במקום. שלושה כתבים צבאיים, רוני דניאל מ"החדשות", אלון בן דוד מערוץ 10, ויואב לימור מ"כאן". השלושה ניסו להבין איך אפשר היה לעשות את הדברים אחרת, והאם היה צריך לעשות אותם אחרת. הדיון החל בעקבות ריאיון שערך מפיק התוכנית ב-103FM, רביע באדר, עם אביה של תמימי, ששיבח את מעשיה של בתו.



האב אמר לפני כן כי "אתם בתקשורת הישראלית רואים את הסרטון כגבורה. אנחנו מצלמים את כל הסיטואציות שקורות. החייל הזה היה בבית שלנו, ושבר את היד של אחות של עאהד חצי שעה לפני כן. הם גם זרקו רימוני גז על הבית ושברו את החלונות שלו. החייל גם ירה כדור גומי על הילד אחמד מחמד תמימי, שמאושפז עכשיו כשהוא במצב אנוש בטיפול נמרץ".



האם המעצר של האם קצת ירתיע אותה?
"הילדה היא רצון של העם, היא סמל של גיל שלם, שום דבר לא ישבור אותה. לא המעצר שלה, לא המעצר של הדוד שלה. אנחנו לא טרוריסטים, אנחנו מאמינים באנושיות וצדק, ומתנגדים לאלימות".





אלון בן דוד פתח את הדיון ואמר: "אני חייב להגיד שהשתגעתי כשראיתי את ההסרטון הזה. נכון, ראינו כבר תמונות כאלה בעבר, ואני חושב שיש חוט מקשר בין הניקוב צמיגים של נוער ביצהר, ותליית דגלי פלסטין על הרכבים של מג"ב בנאבי צלאח בהתפרעויות ביום שישי. היחס ללובשי המדים בעייתי. אנחנו מאפשרים השפלה כזאת".



רוני דניאל הוסיף: "אני מסכים איתך, לנקב צמיגים של ג'יפ צבאי ביצהר, מכעיס אותי כמעט באותו מידה. בסרט הזה אתה רואה שלב שבו מצופה בהתחלה להגיב באיפוק ולהבליג, וקצת נוגעת לו בשרוול. אבל כאשר הגענו לשלב הסטירה, פה זה נגמר. היה צריך לתפוס אותה, לכופף לה את היד, ולאזוק אותה. זאת התכתשות רבתית.



לימור תהה: מה היה צריך לעשות, להרביץ לה חזרה?
"היה צריך לתפוס אותה, לכופף לה את היד, ולאזוק אותה. זאת התכתשות רבתית".



אלון בן דוד הוסיף: "שלא יובן לא נכון שיש לי ביקורת כלפי החייל, הוא היה בתחושת מבוכה, כי הוא לא היה בטוח מה צריך לעשות. אבל המפקדים שלו חייבים להגיד שעם כל הכבוד, אתה כחייל, לובש מדים, לא מקבל סטירה מאף אחד ואם כן, אז תגיב.



יואב לימור טען כי "החיילים לא כשירים ולא אמורים לבצע את המשימות האלה.
היינו שם ביחד אחרי משפחת דוואבשה. החיילים לא כשירים ולא אמורים להתמודד מול האוכלוסיה האזרחית. שיהיו פלוגות אזרחיות במג"ב. הצבא הולך לכיוון הגדלת כוח אדם, שיעשו כוח מיוחד.



בן דוד גם כיוון בביקורת שלו כלפי התקשורת: " זה גם קשור לאיך אנחנו התקשורת מסקרים את ההתנהלות. אנחנו ישר מדווחים אם רואים חלילה שוטר בועט במפגין חרדי בירושלים. מה ציפו? שיילכו? אנחנו עושים את הכותרות האלה. היחס שלנו כלפי הפעלת כוח, שמופעל כלפיהם כוח, זה חשוב. 


היחס שלנו לכל הפעלת כוח, כשמופעל כלפיהם כוח, הוסמך.



רוני דניאל הוסיף לאחר מכן: "לא בטוח שהייתי מתאפק והייתי מוריד לה סטירה. לא הייתי מתאפק. כולם היו מבינים שאי אפשר להכות חייל".



יואב לימור סיכם: "אם היא היתה נעצרת, היו מתפתחים עימותים. צה"ל יצא בסדר. הוא לא מחזיר סטירה לבחורה, והיא גם הולכת לכלא".