מתן שרף בן ה-11 בסך הכל רכש משקפי ראייה ב"אופטיקה הלפרין" אך לא תיאר לעצמו איזה מחיר גדול ישלם על כך. מסיבה שאינה ברורה, אחיו התאום של מתן נגע במשקפיים בידו וגרם להתנפצות העדשה השמאלית לרסיסים ולפגיעה בעינו השמאלית של אחו כתוצאה מהשברים. בכתב התביעה שהגישו מתן והוריו באמצעות משרדו של עו"ד אילן קנר, נטען כי המשקפיים שנמכרו להם היו פגומים, והדבר לא הובא לידיעתם בעת הקנייה. לדבריהם, "אופטיקה הלפרין" התרשלו והם דורשים פיצויים מהרשת. 

מתן עצמו, היום כבר תלמיד כיתה ז', טופל לאחר התאונה בבית החולים מאיר בכפר סבא. בבדיקת עינו השמאלית אובחנו חתך עמוק ומלא של הקרנית המגיע עד לקשתית העין, ותוארו חתכים שטחיים ליד האף. בו ביום עבר ניתוח לתפירת הקרע בקרנית, ולאחר שמונה ימי אשפוז, שוחרר לביתו בהמלצה לשימוש במגן עין קבוע. לאחר מכן עבר שני ניתוחים נוספים, להסרת התפרים מהקרנית ולהשתלת קרנית. 

עו"ד אילן קנר
עו"ד אילן קנר
לפי המסמך, מאז התאונה סובל מתן מכאבים ומלחץ בעין שמאל, מהפרעות ראייה, מאישון מורחב שאינו מגיב לאור ולקירוב, מרגישות קשה לאור, מטשטוש ראיה, מסנוור, מתחושה של גוף זר בעין, מאודם ודמעת, מקושי בשימוש בעדשות מגע ומכאבי ראש חזקים. הוא מתקשה בקריאה ובעבודה ממושכת מול מחשב ונאלץ להרכיב משקפיים עבות מאוד, שיחד עם האישון המורחב גורמות לו הפרעה אסתטית וקשיים חברתיים. על פי הוראות הרופאים המטפלים מנוע מתן מכל פעילות ספורטיבית ומאומצת, לרבות שחיה בבריכה ובים.   

ד"ר ש. פרידלנד, מומחה לרפואת עיניים אשר בדק את התובע קבע, כי בעקבות התאונה נותרה לו נכות בשיעור של 29% לצמיתות, וכי הוא יזקק לניתוחים נוספים בעתיד, לשיקום חדות הראיה.  
עוד נטען כי מתן נעדר מלימודיו בעקבות התאונה והטיפולים שבעקבותיה, מתקשה בלימודים עקב מגבלות הראיה שלו, נמנע מליטול חלק בכל פעילות ספורטיבית, נזקק לעזרה בפעולות יומיומיות מעבר למקובל בקרב בני גילו וימשיך להיזקק לה גם בעתיד. בעקבות התאונה נאלצו הוריו להיעדר ממקומות עבודתם ונגרמו להם הפסדים כספיים.