סרטון שמעורר סערה בגרמניה מתעד תקרית בה ספג מסעדן ישראלי נאצות אנטישמיות מאזרח גרמני. "הרגנו שישה מיליון מכם. מה יש לכם לחפש כאן? אתם תסיימו בתאי הגזים. אף אחד לא רוצה אתכם כאן. אתה והמסעדה היהודית הקטנה שלך", אומר הגרמני לישראלי ברחוב בבירה הגרמנית לאור יום. הישראלי, יוראי פיינברג, נראה בסרטון משוחח עם הגרמני מחוץ למסעדה שלו בברלין, בה מונף דגל ישראל.

"בעוד עשר שנים אתה לא תחיה יותר", אומר לו הגרמני בסרטון. "למה?, אתה תהרוג אותי?", שואל פיינברג. . "לא, אני לא היטלר",  עונה לו הגרמני, שאז מצביע על דגל ישראל. "אבל זה בולשיט. אתה על האדמה שלנו, תחזור חזרה לפלשתינה. אצלכם זה הכל סביב הכסף". הישראלי ההמום אומר אז לגרמני כי הוא נוהג באנטישמיות וכי הוא משלם שכירות על שטח המסעדה.

אך אז הגרמני מאיים: "אתה עוד תקבל את החשבון, אתה וכל המשפחה שלך. מה אתם מחפשים כאן אחרי 1945? הרגנו שישה מיליון מכם". בשלב זה, פיינברג הולך לחפש שוטר שראה ברחוב על מנת לדווח על התקרית האנטישמית, אך הגרמני נשאר במקום ופונה אז למצלמה: "אף אחד לא יגן עליכם. אתם תסיימו בתאי הגזים. כולכם בחזרה לתאי הגזים המטומטמים שלכם. אף אחד לא רוצה אתכם".

פיינברג סיפר לחדשות עשר כי התקרית אינה מקרה בודד. "קשה מאוד לכעוס על גרמניה כגרמניה, מצד שני היו כמה טלפונים של אנשים שאמרו: 'נרצה לבוא לאכול אצלכם, יהודים מתים'. אפילו לפני כמה דקות", אמר. "היו גם כמה אימיילים בסגנון הזה. בפייסבוק אתה רואה יותר מכמה בודדים שכתבו שהם אוהבים את הבן אדם הזה. היה אדם אחד שתייג חבר שלו ואמר: 'בוא נפוצץ את המסעדה הזאת'. יש חשש מסוים אבל אני לא חושב אפילו להיכנע לחשש". 


כזכור, בשבוע שעבר, מפגינים פרו-פלסטינים שרפו את דגל ישראל וקראו קריאות אנטישמיות בהפגנות במרכז ברלין כנגד ההחלטה האמריקאית להכיר בירושלים כבירת ישראל. הפגנה אחת נערכה מרחק קצר מאנדרטת השואה בלב ברלין. אלפי מפגינים השתתפו בהפגנות, אך מלבד כמה מעצרים, הרשויות בגרמניה לא התערבו.