שר התחבורה ולענייני מודיעין ישראל כ"ץ פנה למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ולראש אגף חקירות ומודיעין גדי סיסו בעקבות שמועות שנפוצו לטענתו, על חקירה בקנה מידה גדול שמתנהלת נגדו במשטרה, וביקש לאתר את המפיצים ולהעמידם לדין. יצוין שבמשטרה מסרו כי המכתב טרם התקבל אצלם.

במכתבו, השר כ"ץ טוען בפני המפכ"ל אלשיך כי מזה שבועות אחדים מתפרסמות הודעות שקריות ברשתות החברתיות ובאפליקציות מסרים שונות, הודעות אנונימיות לפיהן השר ואשתו חשודים בלקיחת שוחד מחברה סינית בעניין בניית הרכבת התחתית בתל אביב ושישנם עצורים ונחקרים.
עורכי דינו של כ"ץ הציגו במכתב את ההודעות שהגיעו לידיעתו של השר, שתוכנן היה: "פרשת ביטן זה גן ילדים... בחודש האחרון נחקרת פרשת שוחד ענקית בחשד לקבלת שוחד במיליונים מחברה סינית בנושא מכרז הרכבת בתל אביב".
עוד נכתב בהודעות: "ומי מאחורי הפרשה? אשתו של שר התחבורה מר ישראל כ"ץ, תתכוננו לפרסום שיתפוצץ בקרוב. יש כבר נחקרים ועצורים"

בפנייתו, ביקש כאמור שר התחבורה לפתוח בחקירה מיידית נגד מפיצי השמועות. "מדובר בהוצאת דיבה חמורה ביותר, שהופצה ופורסמה ברבים בכוונת מכוון לפגוע במרשנו ומתוך מטרה להשפילו, לבזותו, לפגוע בו ומשרתו הציבורית ולהלך עליו אימים", כתבו פרקליטיו של השר.