אבי גבאי החל את דרכו הפוליטית תחת מפלגת 'כולנו' בשותפות עם יו"ר המפלגה, משה כחלון. הערב (חמישי) מתפרסם ב"החדשות" פרומו לקראת התכנית '"אולפן שישי" שתשודר מחר ובה ייחשף מה עמד מאחורי הפרידה המתוקשרת של השניים עם פרישתו של גבאי מתפקידו כשר, ולבסוף הצטרפותו למפלגת העבודה והזכייה בקרב על ראשותה.




על פי הפרסום כחלון סיפר למקורביו כי לאחר שעזב את הליכוד "היה ברור שאני מקים מפלגה הוא בא לפגישה הוא הרשים אותי בהתחלה. כמו שהוא מרשים היום את התקשורת. כבר בפגישה הראשונה הוא הציע חצי מיליון שקלים הוא פיתה אותי אנחנו היינו זקוקים לכסף. לא היה לי כסף לשלם על קפה אספרסו בארומה בא בן אדם ואומר ואומר 'אני עשיתי חמישים מיליון שקלים', בשלב הזה הייתי לוקח כמעט מכל אחד".



על פי גרסת גבאי השתלשלות העניינים הייתה שונה. לפי מה שסיפר יו"ר המחנה הציוני למקורביו "הקמנו את המפלגה יחד עבדתי בזה 24 שעות ביממה והקמתי מפלגה מכלום. כחלון הבטיח מפורשות בשלב מוקדם שימנה אותי למנכ"ל משרד האוצר או לשר. לא דובר בכלל על כסף, להיפך העדפתי לא לתת כדי שלא יגידו אחר כך שמוניתי בגלל הכסף. בהתחלה גייסנו שלושה מיליון מתורמים. לקראת סוף המירוץ הוא ביקש שאני אתן ערבות ואני הסכמתי".