אל תתרשמו יותר מדי מההפגנות של מוצאי שבת. מהדיווחים המגמתיים בתקשורת. מהרעש שכמה עשרות פעילים עושים ברשתות החברתיות. את מרבית הישראלים השחיתות פשוט לא מעניינת. אולי הם קצת מקטרים בשישי בערב. אולי הם מזועזעים בשיחות מסדרון בעבודה. אבל השחיתות לא משפיעה כהוא זה על דפוסי ההצבעה שלהם לכנסת. הם הצביעו לשרון למרות הפרשיות המסריחות שבהן היה מעורב. הם הצביעו לאולמרט למרות שובל ארוך של פרשיות שבהן נחקר. והם הצביעו לביבי למרות בראון-חברון, ופרשת עמדי, וביבי טורס, ופרשת המתנות הראשונה. זה לא הזיז להם. ולא הפריע להם.



אבל מה עם בוחרי השמאל? אלה שרוממות טוהר המידות בגרונם, המוסר והערכים בעיניהם ושלטי "מושחתים נמאסתם" בידיהם? האם הם טהורים יותר? נקיים יותר? שונים במשהו מבוחרי הימין? ובכן, לא. הם רק צבועים יותר. כן, חברים יקרים, אתם צבועים. כי גם אתם, כשנוח לכם, יודעים להתעלם ממושחתים. ברגע שהם משרתים את האג'נדה שלכם. או מדברים "שמאלנית".



לא היה איכפת לכם שרבין מלטף את חביבו אריה דרעי המושחת, גם אחרי התחקיר המטלטל של מוטי גילת, כשש"ס הצביעו בעד הסכמי אוסלו. לא התעניינתם כלל בפרשת האי היווני, כשאמנון אברמוביץ' איתרג עבורכם את שרון המושחת, שכונה בהפגנות שלכם בשנות ה-80 "שרון הרוצח", רק מפני שהגה וביצע את תכנית ההתנתקות. ובמשך שנים, אחרי שכבר ידעתם היטב עד כמה הוא מושחת, רבים מביניכם התגעגעו ל"ראש הממשלה הנהדר" אהוד אולמרט ואף פינטזו על כך שירוץ שוב. ולא נשכח את המירוץ ההזוי של הסבא החביב אך המושחת פואד בן אליעזר, שכמעט והפך לנשיא המדינה.



בקיצור, השחיתות לא באמת מזיזה לכם, שמאלנים יקרים. אולי פשוט תסירו את המסכות כבר ותגידו בפה מלא: אנחנו רוצים להפיל את ביבי. זו לא בושה. זה לגמרי לגיטימי. רק אל תספרו לי שזה בגלל השחיתות. כי אם ביבי היה מכריז מחר שהוא עומד לחזור לקווי 67 ולחתום על הסכם שלום עם הפלסטינים, הייתם סולחים לו על הכל ומיד מתייצבים לצידו. ואיך אני יודע את זה? כי זה בדיוק מה שקרה כשליברמן דיבר על חלוקת הארץ. בעוד רגע הייתם מאמצים אותו אל לבכם כבן אובד ומתעלמים מכל מיני פרשיות כספיות עלומות ומטרידות.



אז כל מי שרוצה ללכת להפגין מחר בכיכר ציון (כדי להציל את שלטון הימין) או בשדרות רוטשילד (כדי לסגור חשבון עם ביבי), מוזמן להביט לפני כן במראה ולראות את פרצופו האמיתי. נכון, זה לא ממש נעים. אבל אם אנחנו באמת רוצים לשנות כאן משהו ולהפוך את המדינה שלנו לטובה יותר, עלינו להפסיק לסלוח, לאתרג ולחבק מושחתים מכל סוג שהוא.



בואו נתחיל בזה שנפסיק לבחור בהם לראשי ערים, ואחר כך נגיע גם לכנסת ולממשלה. את שלטון הימין צריך להחליף כי הוא הסתאב, כי הוא כושל כמעט בכל תחום, כי הוא לא פועל למען האזרחים וגם, כן, כי הוא לא נוקף אצבע על מנת לחסל את הכיבוש ולהגיע להסכם שלום. זה לא אומר ששלטון השמאל ינקה את האורוות וכל מי שייבחר יהיה צדיק. ממש לא. להיפך, השלטון משחית. הכוח משחית. החיבור להון משחית. ובעוד כמה שנים, קרוב לוודאי, ניאלץ להחליף גם אותם כדי להבריא את המדינה שוב. ושוב. אולי אפילו ביבי יארגן הפגנה, יעמוד בכיכר עם שלטים ויזעק למיקרופון: "מושחתים, נמאסתם!".