הוריו של החייל אלאור אזריה פנו היום (ראשון) במכתב לנשיא המדינה ראובן ריבלין על מנת שיבחן מחדש את בקשת החנינה של בנם המרצה את עונשו על הריגת מחבל פצוע כששכב על הקרקע. במכתבם, ציינו הוריו של אזריה כי הבקשה באה על רקע העצומה למען שחרורו של החייל, אותה יזם ח"כ לשעבר שרון גל, עליה חתם גם ראש הממשלה נתניהו. "בקשתם הזהה של ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת, לרבות שר הביטחון (סה"כ 55 במספרם)", נכתב.



בלשכתו של הנשיא ריבלין אישרו את הפנייה והוסיפו כי "חשוב לזכור שעל פי המדיניות הנוהגת בטיפול בחנינות לאורך השנים, בקשה מחודשת לחנינה ניתן להגיש רק בחלוף שישה חודשים מיום שניתנה החלטת הנשיא בבקשתו הקודמת של הנידון אלא אם כן חל שינוי מהותי בנסיבות הבקשה". כזכור, הנשיא החליט לדחות את בקשת החנינה האחרונה של אזריה בחודש שעבר.



אזריה, שתועד יורה למוות במחבל מנוטרל בחברון, נשפט בבית דין צבאי בתחילת השנה ל־18 חודשי מאסר בפועל ול־12 חודשי מאסר על תנאי. הוא טען כי פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שהמחבל פצע את חברו, הזכיר את עברו כחייל מצטיין וטען עוד כי בעבר לא הועמדו לדין חיילים שירו למוות במחבלים מנוטרלים. הערעור שהגיש נדחה, והוא החל לרצות את מאסרו באמצע אוגוסט. 


העצומה לשחרור אלאור אזריה. צילום מסך


אלאור אזריה והוריו. צילום: משה כהן


אזריה הגיש בקשה, ובספטמבר קבע איזנקוט כי מאסרו יופחת בארבעה חודשים. בניכוי שליש מהתקופה, אזריה צפוי להשתחרר בחודש מאי. איזנקוט ציין בהחלטתו כי אזריה פגע בנורמות ובערכים של צה"ל, אך משיקולי חמלה ובזכות היותו לוחם, הוחלט להפחית מעונשו.

לפני כשבוע וחצי, פורסם כי ריבלין צפוי לקצר את עונשו של  אזריה במסגרת חנינה שתוענק לקראת יום העצמאות הקרוב, שיחול ב־18 באפריל. כך על פי מקורבים לנשיא.