מיצג הגיליוטינה מגיע למשטרה: פעיל הליכוד מרדכי בניטה הגיש היום (ראשון) תלונה בתחנת שלם של משטרת ירושלים, בדרישה לחקור את המיצג בחשד להסתה. בניטה אמר למעריב אונליין, כי "החלטתי להגיש תלונה במשטרה בעיקר כיוון שאני חושב שהשימוש בה נעשה למי שאינו זוכר, בתקופת המהפכה הצרפתית, אז ביקשו אזרחים לערוף את ראשי מנהיגי העם בגלל חשדות לשחיתות. "הם נטלו את החוק לידיים והתוצאות ידועות". 

"אני לא רוצה ללכת רחוק מדי", אמר בניטה, "אבל מי שמשתמש בגיליוטינה מעביר מסר מסוכן וחלילה אנחנו יכולים למצוא עצמנו במצב בו ינסו לפגוע בראש הממשלה". 
 
טופס התלונה במשטרה נגד מיצג הגילוטינה
טופס התלונה במשטרה נגד מיצג הגילוטינה
"כל אדם שהנושא הציבורי טמון בלבו הבין מיד את המסר שעבר עם הצגת הגיליוטינה", הוסיף פעיל הליכוד. "החלטתי לעשות מעשה ולהגיש תלונה במשטרה תוך כוונה כנה שתפתח בחקירה ותזמן את מעלה מיצג לחקירה. אנחנו מייצרים לעצמנו כאן בעיה שעלולה להתגלגל ולהתפתח ככדור שלג שהולך למקום שאנחנו באמת לא רוצים, ודי אם נזכיר את הרצח המזוויע של ראש הממשלה יצחק רבין".

הבוקר נודע כי המשטרה כבר פנתה לפרקליטות על מנת לבדוק אם המיצג המדובר וכן פעילותו של היוצר, עמית ברין, מהווים הסתה. כזכור, ברין הגיע אמש עם מיצג קרטון גדול מימדים אותו הניף במהלך המחאה. ככל הנראה, לאחר שהבין כי המיצג שלו עורר סערה, הוא פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו ביקש להבהיר כי הוא "פציפיסט שאינו קורא לאלימות" וכי הוא מעולם לא נהג באלימות.
 


במשטרה ראו גם את הפוסט שפרסם ברין, אך יחד עם זאת ביקשו מהפרקליטות לבחון את האירוע. כאמור, במידה ויוחלט שמדובר בחשד להסתה תיפתח חקירה והוא יוזמן לחקירה.