בדרך כלל, אריות, ובייחוד לביאות, ינצחו בקרב את רוב בעלי החיים, ויהפכו לטרף גם כאלו שגדולים מהם פי כמה. זה בהנחה שהם בריאים, כמובן. אך עבור לביאה אחת חולה וצנומה, שגם כך לא נראה שהייתה מאריכה ימים, נראה שגם לעמוד על הרגליים היה בגדר מאמץ ומשימה קשה, שלא לדבר על להילחם בבעל חיים אחר, בריא. לאחרונה עלה לרשת סרטון עצוב בו נראה תאו תוקף לביאה חולה ומורעבת, למרות מצבה וללא התגרות מצידה.



בסרטון, שתועד בפרק הלאומי קרוגר, בדרום אפריקה, נראית לביאה שוכבת בין השיחים ליד עדר תאואים, כשלפתע אחד מהם קרב אליה. הלביאה מבחינה בו ומנסה לברוח, אך בשל מצבה נכשלת בכך והתאו משיג אותה, תוקף אותה ומעיף אותה באוויר. הלביאה אמנם הצליחה לשרוד את התקיפה, אך אין ספק שזה לא סייע למצבה הרעועה הנוכחי. 


"נסענו לנו בנחת כשלפתע הבחנו בלביאה שוכבת בין השיחים ליד עדר של תאואים. אחד מהם הבחין בלביאה ששוכבת בין השיחים והחליט לבדוק אותה". סיפר באת'אביל שקוואן, 22, שביקר בפארק ותיעד את האירוע. "ברגע שהיא קמה, ראינו שהיא היא רזה וחלשה. למרבה הצער, במצב שבו היא הייתה, לא היה הרבה סיכוי שתצליח להלחם בתאו בריא לבדה".

נכון לעכשיו לא ידוע מה גרם למצבה של הלביאה, אך ניתן להבין שהיא לא תאריך ימים. "התאו הבחין בשבריריות שלה והעיף אותה באוויר כמו בובת סמרטוטים", המשיך שקוואן לתאר את האירוע