קרב על גבי מסכי הטלוויזיה שלנו. צו הרחקה הוצא כנגד איש התקשורת, מגיש התוכנית "הצנרת" גיא לרר בעקבות תלונה שהגישה במשטרה עורכת הדין נוגה ויזל הטוענת למסע הסתה המתנהל נגדה בתוכנית. עורכת הדין נוגה ויזל התייחסה הבוקר (רביעי) ב-103FM לתלונה שהגישה נגדו וטענה: "גיא לרר רודף אחרי לכל מקום שאני הולכת, מצלם חומרי חקירה, מצלם את לקוחותיי הקטינים ולא נותן לי מנוחה. אין לי בעיה עם הכתבות שלו כעיתונאי, זכותו לעשות תחקירים, אך שש הכתבות שפרסם כנגדי יצרו מסע הסתה. כשראיתי שהלקוחות שלי נפגעים החלטתי שמדובר בדבר שאסור שייעשה. לרר מציין דברים שאמרתי וחותך אותם. כשהייתה עליי ביקורות טובות הוא נמנע מלהציג אותם בשידור והוא מצייר אותי כמפלצת".


ספי עובדיה התייחס לדבריה וטען: "מותר לגיא לרר לעשות כתבה נרחבת על האופן שבו את מתמודדת על דוכן העדים עם מתלוננות, מותר לו לעשות כתבה על הסגנון של פרקליטה מובילה בתחום המגוננת על נאשמים ועושה זאת באופן אגרסיבי. הוא עובר מתלוננת אחר מתלוננת".

"מעולה", השיבה עורכת הדין, "אני לא עומדת על דוכן הנאשמים אלא לקוחותיי, אני קיבלתי מחמאות מהשופטת במהלך הדיונים, מדוע גיא לרר אינו מפרסם זאת? צו ההרחקה ימנע ממנו להידבק אליי עם המצלמות ולרדוף אחרי במסדרונות. שלא יצלם מסמכים, שלא יאזין לשיחות שלי עם הלקוחות שלי ועם הפרקליטות".

לרר הצטרף לשידור והגיב לדברים: "אם כל אחד שהיינו עושים עליו כתבה היה מוציא בכזו קלות צו הרחקה כנגדנו מצב העיתונות היה רע ומר. הפעם היחידה שהתקרבתי אליה הייתה כשהיא הגיעה אלינו לאולפן. הסיפור אינו על נוגה ויזל אלא על מתלוננות בבית המשפט. אנחנו עסקנו במקרה של נאנסת שהאנסים שלה הורשעו אחרי שבית המשפט קבע שעליהם ללכת לבית הסוהר. ישנם פערים באיך שעורכת הדין ויזל, המייצגת את אותם אנסים, רואה את המציאות. להערכתי לאור ריבוי התלונות עליה יהיה דיון בלשכת עורכי הדין על התנהלותה".

לרר הוסיף :"היה לנו קל להשתמש במקרה שלה מבחינה עיתונאית אך היא רק חלק מתופעה רחבה, נראה שהיא ממש נהנית מזה. אנחנו לא מתעסקים לעת עתה בה ישירות, השקנו יוזמה בה קראנו לשמוע כל מתלוננת ונאנסת שמגיעה לבית המשפט ומרגישה מאוימת בניסיון להגן עליהן".

"דווקא עורכי הדין המוכרים האם אלו שמשיגים הכי מעט", ציין לרר. "השופטים לא אוהבים שהופכים את בית המשפט לקרקס. צו ההרחקה לא יעצור את הסיקור שלנו, יש לציין שגם הדברים שצו ההרחקה מונע מאיתנו לעשות אלו דברים שלא ביצענו גם בעבר".

 

 

עריכה: איתמר זיגלמן