הסתדרות המורים צפויה להשבית מחר את הלימודים בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבת הביניים במחאה על אופן חישוב ימי המחלה של המורים. יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד הסבירה היום (שלישי) את הסיבה לשביתה הצפויה. "עובד הוראה שנעדר מפאת יום מחלה מחשבים לו יום כיומיים, בכך עוקצים את המורים וצוותי ההוראה", אמרה בראיון לרוני דניאל ב-103FM. "זה מתבטא בפדיון ימי המחלה ומתבטא בעיקר כשעובד הוראה פורש מתפקידו, מקזזים לו את ימי המחלה והחופש שנותרו וממירים אותם להרבה פחות כסף ממה שמגיע לעובד. ככל  שנוצלו יותר ימי מחלה וימי חופשה העובד יקבל פחות. אנחנו נאבקים מול משרד החינוך, אם המשרד היה רושם את ימי המחלה בתלוש השכר לפי החוק לא היינו מגיעים למצב הזה".
 


"הזעקה הגיעה מהשטח", הוסיפה בן דוד. "לאחר שהצטברו פניות רבות על עובדים שגילו כי ניקו להם יותר ימי מחלה מימים עליהם דיווחו. ביררנו את הנושא ומצאנו שהם אכן צודקים, הודענו על סכסוך עבודה אך לא ספרו אותנו, רק כעת לאחר שאיימנו בשביתה החליטו להיפגש עמנו ולדון בנושא. משרד החינוך מבצר בעמדנו שהנוסחה של המשרד פועלת משנת 1980 ועליה להימשך, אם ישנה נוסחה שלא פועלת, יש לטפל בה כדי שעובדי ההוראה יקבלו את כל מה שמגיע להם".
 

משרד החינוך יפנה היום לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה למתן צו מניעה נגד ההשבתה של הסתדרות המורים שצפויה מחר בגני הילדים, בבתיה"ס היסודיים ובחטיבות הביניים. במשרד החינוך הבהירו כי הם רואים במורים את עמוד השדרה של המערכת, ופועלים לקידום זכויותיהם, גם במקרה הנדון, וכי עניין ימי המחלה נקבע לפני עשרות שנים והוא דורש התדיינות מסודרת באופן מקצועי וענייני. עם זאת, במשרד החינוך סבורים כי אין הצדקה לפגוע בתלמידים ובהורים.
כזכור, הסתדרות המורים הודיעה ביום שני כי מחר תתקיים שביתה בגנים, בבתי הספר היסודיים. לדבריהם, "התנהלות זו נתגלתה רק לאחרונה, כאשר המשרד החל לפרט על פי חוק בתלושי השכר את מספר ימי המחלה שנצברו ומספר ימי המחלה שחויבו. מבדיקה שערכה הסתדרות המורים, עלה כי משרד החינוך מחייב את עובדי הוראה בחלק היחסי של ימי המנוחה השבועית, ללא קשר לימי ההיעדרות בפועל. הסתדרות המורים פנתה והעלתה את הבעיה בפני משרד החינוך, לאורך זמן ממושך". כמו כן, טענו בהסתדרות כי "משרד החינוך מצדו גורר רגליים ולא מספק מענה ברור לבעיה ידועה זו. לדוגמה, עובד הוראה שנעדר מיום אחד בשל מחלה, מחויב ב-1.4 ימי מחלה ועובד שנעדר שלושה ימים מחויב ב-4.2 ימי מחלה".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן