זברות נחשבות לחיות יחסית רגועות וחביבות, אבל בפועל הן לא תמיד שומרות על אדישות וכשצריך הן יודעות לבעוט חזרה, תרתי משמע. למעשה, אם זברות מחליטות להלחם זה עלול להיגמר בצורה איומה, ואפילו במות היריב האומלל. תלוי כמובן במטרה של התוקף. לאחרונה צלם טבע לכד קרב לא שגרתי של קבוצת זברות זכרים, בפארק הלאומי קרוגר שבדרום אפריקה. 


"ישבנו ליד מקור מים ונשארנו שקטים ככל שיכולנו, וחיכינו לבעלי חיים שיגיעו לשתות מים", הסביר הצלם, ברנהרד בקר, שעובד עבור הפארק. "לפתע, מרחוק, ראינו עדר קטן של זברות שהתקרבו אל מקור המים. במהרה, הזברות החלו להלחם ולנשוך האחד את השני. זה היה נראה כמו עדר של זכרים צעירים. לא היו נקבות בעדר ככל שיכולנו לראות".

לדבריו, החלק הכי מדהים בתקרית היה שהקרב היה מאוד ארוך, וערך כ-15 דקות. קרבות כאלו לדעתו מתקיימים כחלק מקרב דומיננטיות בעדר או על שטח מסוים. "לא האמנו עד כמה הם חזקים וקשוחים, בעודם נושכים ובועטים האחד את השני בפנים, צוואר ובשאר חלקי הגוף. הם קשוחים וערמומיים". בהדרגה הקרב נפסק, ולדבריו של בקר היה ניתן להבחין בדם ניגר מראשו, צווארו וכתפיו של אחד הזברות. הוא נמלט מהמקום בעוד השאר המשיכו בקרב. השאר המשיכו בקרבות ורצו למרחקים. "נראה שהם הגיעו הנה רק להפסקת שתייה".