האם חוקריו של ח"כ דוד ביטן עברו על חוק חסינות חברי הכנסת? ב"החדשות" דווח הערב (שלישי) כי לצוות המשפטי של ביטן יש קו הגנה חדש: בסביבתו בודקים האם ניתן להשתמש בחסינות שלו כחבר כנסת כדי למנוע מהמשטרה להשתמש בהאזנות הסתר שהשיגה בחנות הרהיטים 'מצדה'. 



החוק בנושא האזנות לחברי כנסת הוא מאוד נוקשה וברור וניתן להפעיל האזנות רק בנסיבות מאוד מיוחדות וכוללות אישור של שופט. גורם שמקורב מאוד לביטן אומר היום: "אנחנו בטוחים שנעשו מחדלים בעניין הזה ונבדוק כיצד ניתן למנוע מהמשטרה להשתמש בזה". 



בסביבתו של ביטן מעבירים גם ביקורת חריפה על ניסיונותיה של המשטרה לגייס את משה יוסף, כמעט בכל מחיר כעד מדינה. "זה פשוט לא שפוי מה שעושים", סיפרו הגורמים. "כדי לשחרר אדם אחד על מנת להפליל אדם אחר".



ואילו בחדשות עשר דווח הערב כי גורמים במשטרה אמרו כי עדותו של משה יוסף עלולה לסבך אישי ציבור נוספים שטרם נחקרו או נעצרו בפרשה. כמו כן, נודע כי עדותו של יוסף מסירה את החשדות מראש עירית ראשון לציון, דב צור, בפרשת "מתחם האלף".



בפרשה זו, בדקה המשטרה האם צור ניסה לבטל מכרז בנייה השווה מיליונים, וכשלא הצליח - סייע לחבר הכנסת דוד ביטן כדי שמקורבו יזכה במכרז. עפ"י החשד, צור ביקש מיו"ר ועדת המכרזים של החברה הכלכלית בעיר, שהייתה אחראית על "מתחם האלף", לבטל את אחד המכרזים ולסייע למקורבים לביטן. במשטרה סבורים שביטן הפעיל לחץ רב על צור בנושא המכרז המדובר.