סערת ההכרה בירושלים: הממשל האמריקאי מנהל מגעים עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, על מנת לשכנע אותו לשוב לתהליך המדיני, כך דווח הלילה (רביעי) בעיתון "אל חיאת". גורם פלסטיני אמר כי המגעים עם ארצות הברית מתנהלים דרך מדינות אחרות, בהן סין ורוסיה. לדבריו, "קיבלנו מסרים מארצות הברית, בדרישה לחזור למסלול המדיני ובכל מקרה, סוגיית ירושלים תיקבע במו"מ בין ישראל לפלסטינים".

עוד אמר הגורם, כי הפלסטנים "מבינים לחלוטין" את הכוונה של הממשל האמריקאי - לכפות הסדר זמני וחלקי שלא עונה לזכויות הלאומיות הפלסטיניות. הוא הוסיף, כי "הצוות הממורמר של הנשיא האמריקאי והצוות של ראש הממשלה נתניהו רוצים לנצל את המצב באזור על מנת לכפות פתרון שמקבע את ההתנחלויות ביו"ש, כולל ירושלים". 
בתוך כך, הפלסטינים אומרים כי אין להם כוונה לחזור לתהליך מדיני בחסות ארה"ב. חבר הוועד הפועל של אש"ף, אחמד מג'דלני, אמר לאל חיאת כי "לא פרשנו מהתהליך המדיני, אבל אנחנו מחפשים דרך אחרת. קיימנו מגעים עם מדינות אחרות, כמו סין ורוסיה, והן מוכנות לתת חסות לתהליך המדיני". 

כזכור, בעקבות הכרזתו של הנשיא טראמפ על הכרה אמריקאית בירושלים כבירת ישראל, הודיעו הפלסטינים כי ארצות הברית לא יכולה להיות מתווכת בשיחות השלום בין ישראל לפלסטינים. "הממשל האמריקאי בחר להפר את כל ההסדרים הבינלאומיים ובחר להתעלם ולשבור את הקונצנזוס העולמי", קבע אבו מאזן, שהסביר: "ההחלטה פוגעת בכל המאמצים להשיג שלום וארה"ב איננה יכולה לכהן עוד כצד מתווך בסכסוך".

לטענתו, "החלטת טראמפ לא תיתן לגיטימציה לישראל. ירושלים היא פלסטינית ערבית, נוצרית ואסלאמית, והיא בירת הנצח של פלסטין. אכנס את ההנהגה ונחליט על החלופות שבידנו. משמעותם של צעדים אלה היא נסיגה מהתפקיד שמילאה ארה"ב בעשורים האחרונים בתהליך השלום. זה פרס לישראל על ההפרות שהיא מבצעת ועל מדיניות האפרטהייד שלה. זה בא לשרת גורמים קיצוניים שרוצים לדרדר את האזור להסלמה".