אבנים על מכונית השר: כחלק מחיזוק עוטף ירושלים יצאה ביום שני האחרון שיירה של רכבים, בהם רכבו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, כולם רכבים ממוגני ירי של המשטרה. כאשר השיירה הגיעה לשכונת אבו דיס שבמזרח הבירה, סמוך לאוניברסיטה האסלאמית, מעבר לגדר של האוניברסיטה הושלכו לעבר הרכבים אבנים שפגעו ברכבים וברכב של השר, ואף גרמו לו נזקי פח. יש לציין כי השר ארדן מאובטח על ידי יחידת מגן ממשרד רה"מ. 



השר ארדן בסיור בעוטף ירושלים ביום שני. צילום: לשכת השר ארדן
השר ארדן בסיור בעוטף ירושלים ביום שני. צילום: לשכת השר ארדן



הרכבים המשיכו בנסיעה ולמקום הוזעקו כוחות מג"ב שפיזרו את מיידי האבנים. גורם שהיה בתוך השיירה סיפר: "השר היה ברכב כששיירה ליוותה אותו, בדיוק כמו בסיור של ראש הממשלה, ומעבר לגדר, ממקום שלא זוהה, נזרקו לפתע אבנים. לא ניתן היה לראות בדיוק מאיפה זה בא, אבל הרכבים המשיכו בנסיעה וכוחות מג"ב שהגיעו למקום הצליחו להניס את מידיי האבנים". הגורם שהיה בשיירה הוסיף: "היתה אבטחת אישים עם השר. הוא נראה רגוע ואמר לנוכחים שהנה עוד הוכחה שיש צורך בתגבור כוחות באזור הזה".  



מלשכת השר ארדן נמסר: אכן האירוע התרחש ביום שני האחרון. נציין כי מדובר ברכבים ממוגנים, ובאבנים שנזרקו מעבר לגדר הגבוהה של האוניברסיטה. 



ממשטרת ישראל נמסר: במהלך סיור של השר לביטחון הפנים בתוואי עוטף ירושלים, הושלכו מספר אבנים לעבר שיירת כלי הרכב משטחי יו״ש. כוחות משטרה ומשמר הגבול שהיו במקום הגיבו באמצעים לפיזור הפרות סדר כנגד מיידי האבנים ופתחו בסריקות לאיתור חשודים. בניגוד לנטען באופן שגוי במספר כלי תקשורת - בשום שלב לא נשקפה סכנה לשר או לשיירה כולה, שהמשיכה בנסיעה ברכבים הממוגנים. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות כנגד מיידי אבנים, בכל זמן ובכל מקום, במטרה להגן על ביטחונם ושלומם של כל אזרחי מדינת ישראל".