יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הגיב הבוקר (חמישי) לאישורו של חוק ההמלצות אמש בכנסת בקריאה שניה שלישית. גבאי אמר כי מדובר ב"יום שחור" לפוליטיקה הישראלית ותקף בחריפות את הקואליציה על "החלשת" המשטרה. "יום שחור בהחלט. אנחנו רואים תופעות של שחיתות ציבורית, בתקופה כזו, תפקידה של הכנסת לחזק את הפרקליטות והמשטרה", אמר לכאן ב'. "החוק הזה, לפי היועץ המשפטי, פרקליט המדינה והמשטרה, מחליש את המשטרה בשורה התחתונה".

גבאי הוסיף: "בכל תהליך נורמלי מעבירים משלב אחד לשלב אחר. המשטרה צריכה לחקור ולהגיד: 'אלה הממצאים שהגענו אליהם'. בגלל החוק, המשטרה לא תוכל. למה? למה צריך לעשות את זה מעבר לזה שיש חקירות של ראש הממשלה? זה הגיוני? ככה מנהלים מדינה? ככה מנהלים פוליטיקה קטנה, לא מדינה".

השר לשעבר הגן על ניסיונותיה של מפלגתו לבלום את החוק והסביר כי הרוב של הקואליציה בכנסת הפך את אישורו לבלתי נמנע. "בקריאה הראשונה היו חברי כנסת שהיו בחו"ל. מאז, יומיום אנחנו אופוזיציה אחרת, אנחנו לא מקזזים", אמר גבאי. "מדובר בחוק שכל כולו נגד הציבור, היה מאוד חשוב להראות לציבור כמה החוק הזה חמור, הוא כל כולו נגד הציבור. אין ויכוח על זה. יש לנו יו"ר סיעה נהדר, ח"כ יואל חסון, שעבד על זה עם יו"ר המפלגה יצחק הרצוג. בסוף יש קואליציה ויש לה רוב נקודה".

יו"ר המחנה הציוני הגיב על דבריו של השר יריב לוין, שתקף אותו אמש בכנסת על כך שנחקר וישב במעצר בית בתקופה שבה היה מנכ"ל בזק, ואמר כי המחנה הציוני "החליפה מועמד ששתק בחקירה במועמד שישב במעצר בית". גבאי תקף בחזרה את שר התיירות. "יריב לוין איבד את העשתונות", אמר. "אני נחקרתי 40 דקות כמנכ"ל חברה, לא תקפתי את המשטרה, לא חיפשתי להאשים אף אחד. הם תוקפים את המשטרה והפרקליטות. כך מתנהג דמוקרט? זה ההבדל בינינו לבינם. לכן נחליף אותם בקלפיות ולא בחקירות".

 


יריב לוין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יריב לוין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90